Re: Uzytkownik komputera (bylo: Licencja Microsoft )

Autor: Jarek Lis (lis_at_ict.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 24 Oct 1996 - 15:36:18 MET DST

Janusz Sklorz <jsklorz_at_rsw.pl> wrote:
: Andrzej Karpinski wrote:
: > oprogramowanie zostalo zainstalowane na komputerze, a ty nie masz komputera
: > tylko zestaw czesci luzem. nie posiadasz atestu energetycznego na urzadzenie
: > pt. komputer pc, wiec wlasciwie nie wolno ci go uzywac.

: Chwila, chyba przegiales. Mam komputer z atestem i dokladam do niego karte.
: Czy wystarczy, ze karta ma atest czy znowu musi calosc byc atestowana.???
: A tak naprawde to atest musi miec zasilac (B) i stoi to na nim jak byk.

Karta nie musi miec atestu :-( - urzadzenie elektryczne, ale
zasilane napieciem bezpiecznym.

Co do prawdy, to za zle ministrowi mam, ze sie nie dowiedzial jak sie robi
komputery i jasno nie napisal ze wystarczy atestowany zasilacz.
I teraz pod znakiem zapytania stoi, czy jak ktos sprzedaje komputery,
czy nie musza one byc atestowane jako calosc wymieniona w fakturze
[komputer model 'Pentium 133, 16MB, HDD 2GB'].

: > widzenia. dla ulatwienia dodam, ze firma powinna posiadac atest na kazdy typ
: > zestawu komputerowego (rozbudowa ram juz powoduje ze wspomniany wczesniej typ
: > ulega zmianie), ktory mozna uzyskac za oplata po przeprowadzeniu stosownej
: > procedury formalno-prawnej oraz testow. urzadzenie otrzymuje wtedy symbol
: > jakosci "B" i moze zostac sprzedane zgodnie z polskim prawem. i madre to?

Drobny dopisek - w przepisach jak byk stoi, ze wolno sprzedac [wyprodukowac
/sprowadzic] urzadzenie bez atestu na indywidualne zamowienie odbiorcy.
Czyz komputer "Jaki, ile pamieci, jaki twardy dysk" nie jest na indywidualne
zamowienie?

Jaroslaw Lis

| lis_at_ict.pwr.wroc.pl | Institute of Engineering Cybernetics |
| tel 48-71-202636 | Technical University of Wroclaw, Poland |
| fax 48-71-203408 or 517398 | |