Re: Jaka karta muzyczna

Autor: Wojciech Milc (wm3_at_poczta.com)
Data: Thu 24 Oct 1996 - 11:21:41 MET DST

On Thu, 24 Oct 1996 07:40:32 -0700, Marek Nazarko
<mna_at_csbi.katowice.pl> wrote:

>W takim razie SB32 rozni sie od AWE tylko ASP? (ASP czy DSP czy jedno i
>drugie?)

Powtarzam już drugi raz w tym tygodniu :-)):
SB32PnP (tylko nie jakiś OEM) różni się od SB AWE32PnP TYLKO:
1. Nie ma na karcie 512kB RAM, ale ma sloty na 8-bit SIMM-y (do 28MB)
- potrzebne do ładowania własnych brzmień (sampli)
syntezatorowych,oraz do E-mu 3D Positional Audio (o tym dalej)

2. Nie ma złącza do WaveBlaster II

3. Ma nowszy chipset Vibra, przez co ma mniej szumów i większą
dynamikę, niż samo AWE (oczywiście z serii wyprodukowanej przed SB32
PnP)

4. Nie ma dołączonego mikrofonu, głośniczka i programów VoiceAssist
oraz Voyetra Orchestrator Plus (ale jeżeli zainstalujesz je osobno, to
działają normalnie jak z AWE, poza tym Orchestrator w AWE jest w
starszej wersji niż na rynku - bez miksowania MIDI + Wave)

5. ASP (Advanced Signal Procesor), DSP (Digital Signal Procesor), CSP
(Creative Signal Procesor) oraz CADSP ;-)))) (Creative Advanced
Digital Signal Procesor - czego to nie wymyślą) - te nazwy oznaczają
ten sam układ Creative i SB32PnP RÓWNIEŻ GO MA!

>Czy moze jest to wersja light karty AWE? Ile kosztuje ten SB32?
Jest to nowa karta, która w zasadzie ma zastąpić wersje Value itp. Ja
kupiłem ją niedawno za 560 zł brutto. Co prawda sprzedawca dowiedział
się o niej ode mnie :-), ale widocznie nie zaglądał na:
http://www.creaf.com/

>Co to jest E-mu 8000?
Jest to chipset odpowiedzialny za syntezę MIDI, WaveFX oraz E-mu 3D
Positional Audio - nowy standard umieszczania instrumentów MIDI w
przestrzeni trójwymiarowej.