Re: MFM + plyta Local Bus

Autor: Zbigniew Olearczyk (ZBOLE_at_star.kul.stalwol.pl)
Data: Thu 24 Oct 1996 - 11:26:50 MET DST

 "Piotr Stukin" <biker_at_odn.zgora.pl> wrote:

>Maj c p yt 286 i kontroler MFM nie by o problemu z dostepem do dysku.
>Wkladajac tenze kontroler do plyty 486 VLB i ustawiajac w BIOS typ
>dysku 33 dane nie sa widziane lub wystepuje komunikat HARD DISK FAIL.
>Jak pogodzic te dwa elemety programowo czy sprzetowo ?
>Czy istnieja sterowniki programowe do obslugi dyskow MFM.
Co znaczy typ dysku 33 ??
1/ Przeciez 33 to tylko kolejny numer w tablicy typow w biosie twojej
plyty i nie ma to nic wspolnego z dyskiem.
Upewnij sie czy masz na tym ustawieniu 33 ta sama ilosc glowic,
sektorow itd.
2/ Jesli jeszcze masz karte I/O zintegrowana z kontrolerem to ja na
czas instalacji dysku wyp.... nij lub na jumperach ustaw HDD disable.
3/ Upewnij sie czy nie masz zbyt podkreconej plyty, bo moze kontroler
mfm sie nie wyrabiac.
Nie ma znaczenia czy to plyta 286,386,486 VL czy PCI, jesl dysk jest
OK. i kontroler jest OK. to musi dzialac pod warynkiem ze poprawnie
wszystko polaczysz i ustawisz. I nie da sie pogodzic MFM z IDE.
Ponadto jeszcze trzeba podlaczyc zasilanie do dysku ;)))
Powodzenia
Zbyszek

                      ////// \\
                      | - ^ |
 / Zbigniew Olearczyk ZBOLE_at_star.kul.stalwol.pl \
/ Filia WNS KUL w Stalowej Woli \