Re: Nowy bug w Windows 95 ?!?

Autor: Maciej Jakubowski (krakeduc_at_bci.krakow.pl)
Data: Wed 23 Oct 1996 - 11:05:21 MET DST

pasniews_at_eco-fun.univ-rennes1.fr wrote:

> Hej!
>
> Juz sie prawie przekonalem do Win 95, az tu nagle...
>
> No wiec historia zaczyna sie w Polsce, gdzie pod Win95 napisalem pewien
> tekst i zapisalem na dyskietce pod nazwa Jadlospis tzn. Jad[tu
> "eu"]ospis. Gdy przyjechalem do Francji, na moim fakultecie kroluje juz
> Win95 w wersji francuskiej, a jak!...
>
> Tylko ze Win95 nie widzi [eu] tylko wstawia "_" (underline)... To
> jeszcze nic. Ale nie da sie zmienic nazwy zbioru ani go skopiowac.
> (Kasowac nie chce bo to jedyna wersja :-( ) Podobnie nowy DOS.

> [...]

Jest jeszcze jeden sposob - zazwyczaj dzialajacy
Poniewaz nadal Windows 95 rozpoznaje typ pliku po nazwie i rozszerzeniu,
wiec mozna z tego skorzystac. Jesli plik ma byc pozniej odczytany,
trzeba
go skopiowac poleceniem copy (chocby w sesji DOS) korzystajac z maski
( ? i/lub *) maska powinna obejmowac najlepiej tylko ten jeden plik.
Podobne rezultaty daje polecenie move - i plik o "dziwnej" nazwie znika.
Kasowanie "z maska" tez dziala.

Zazwyczaj dziala (choc nie zawsze) - probowalem na plikach jeszcze
zapisywanych z polskimi literami spod Windows 3.x. Byl to tez jedyny
sposob
skasowania spod DOSa 6.x niektorych plikow zapisywanych w Windows 95,
zwlaszcza .lnk.

PS. W moim tekscie nie ma polskich liter - nie mam obslugi polskiej
klawiatury
(problem byc moze administracyjny, nie techniczny - NT 3.51)

--
		Maciej Jakubowski