Re: Re : Jak sprawdzic, czy nieszlifowany?(bylo Re: Podkrecenie P133)

Autor: Piotr Sobczak (piotrs_at_tch.waw.pl)
Data: Wed 23 Oct 1996 - 09:50:21 MET DST

Piotr Łuczak napisal (-a) :

> Sprawdzilem swoj P133 i :
> 1) nie mial pod spodem zlotej tabliczki (sprzedawca ja sobie
> przywlaszczyl? ;-)), tylko czarna, dodatkowo wtopiona w cos "srebrnego"
Czasy "zlotych" balszek w Pentium juz dawno minely, teraz od spodu jest
ceramiczna plyka (mozna powiedziec ze jest koloru szarego) na ktorej sa
namalowane lekko zoltawa farba kody oraz "rzezbiony" kod typu i75 (Pentium
75MHz), i133 (tylko na najnowszych Pentium 133), iPP dla pozostalych.
W Pentium 200 nie ma od spodu zadnej plytki ale za to z wierzchu jest
niklowa blacha na ktorej jest wytloczony napis Intel Pentium i i200.
Reszta jest "wyrzezbiona" od spodu w plastiku.
> 2) IComp index nie widzialem, bo nie chcialem zrywac stickersa.
icomp jest tez wyryty na wierzchu procesora.

> PS. Z tego co wiem, to blokada na procesorach Pentium firmy Intel
> dotyczy chyba wszystkich lepszych (>=100MHz?) modeli. Nie slyszalem, aby
> firma zlikwidowala blokade.
Ja nie slyszale o zadnej blokadzie oprocz Pentium 75 i najnowszych Pentium
133 (ktorych chyba nie mozna jeszcze kupic). Poprostu niektorych procesorow
nie mozna popedzic o klase wyzej tzn 100=>133, 133=>166, 166=>200 (choc moje
166 chodzi w ASUSie T2P4 jak burza na 200 i nic sie nie dzieje) bo to jest
juz za duzy skok technologiczny.

Piotrek