Re: emulator Amigi!!!

Autor: Kazimierz Borowski (kborowsk_at_las.ibl.bialowieza.pl)
Data: Tue 22 Oct 1996 - 13:06:13 MET DST

On Tue, 22 Oct 1996, Witold Stolarski wrote:

> Czym? Nasladownictwem? Uzywales chociaz raz tych dwoch komputerow? Jeden,
> to typowa polska mysl techniczna - dwukolorowa 'grafika' 48 na 128 punktow
> (phnktow! :)), dzwiek mniej wiecej jak pager, za to z mocna klawiatura i
> cienkim BASIC'em. Drugi - gumiaczek - rozbudowany BASIC, wiecej pamieci
> (przynajmniej w wersji 48/+/128 - MERITUM 1 mialo chyba 16kB...?),
> skomplikowana w obsludze klawiatura ;)...
>
> I to ma byc nasladownictwo? Malo roznic?

OK, men. Uzywac nie uzywalem, ogladalem z bliska kiedy bylem mlody. Nawiasem
mowiac, jakies szare tocosie wygladajace kropka w kropke jak Meritum sa
uzywane w miejscowej podstawowce. Az sie zapalilem, zeby pojsc sie
przekonac, jest li to cudo, po latach.
Co do samej rzeczy: przepraszam, niejasno sie wyrazilem. Meritum, o ile
wiem, mial byc nasladownictwem w sensie ideowym: przeznaczonym, podobnie jak
Spectrum Sinclaira, do celow edukacyjnych. Byc moze przyswiecala tez idea:
zrobimy podobne (w sensie: do tego samego), ale lepsze, zeby Zachod
zazdroscil.
W owych wesolych czasach takie podejscie oznaczalo m.in. pelna
niezgodnosc. Ale mocna klawiatura byla OK, biorac pod uwage zastosowanie.
Pamietam te poscierane klawisze we wczesniejszych Spektrach. Ale to juz i
tak niewazne. Zreszta Sinclair wypuscil potem solidniejsza wersje Plus.
Hej!

Merle

(korzystam z konta kolegi wpisanego na liste, ktore sluzy do czytania
listy calemu instytutowi. Moje wlasne: merlin_at_las.ibl.bialowieza.pl)