Re: Sieci NEURONOWE ...

Autor: Maciej Pilichowski (macias_at_phys.uni.torun.pl)
Data: Tue 22 Oct 1996 - 11:31:42 MET DST

Hej,

  :-) To tak jakbym Ci mial wyjasnic, co to jest fizyka atomowo-molekularna.
W super duzym skrocie na komputerku mozesz zapuscic takie zmyslne zwierze
jak symulator sieci neuronowych. Siec jak sama nazwa wskazuje posiada
neurony /komorki/, ktore przyjmuja i wysylaja sygnaly. Ty projektujesz
powiazania i wagi danych sygnalow, sprzezenie, etc. No i coz... siec zaczyna
zyc wlasnym zyciem. Jesli odpowiednio ja zaprogramujesz np. pod katem
rozpoznawania obrazow, to uczac sieci rozpoznawania sinusa i tgsa po pewnym
czasie pokazujac jej sinusa, siec odpowie -- sinus.
  Ale to super duze uproszczenie i wyglada raczej na bajke. Musialbys
siegnac do jakiejs literatury. Jest tego sporo i wcale nie takie drogie. Ja
od czasu do czasu cos tam dokupuje i jak mi sie zbierze duzo czasu, to sobie
to wszystko poczytam, bo temat jest interesujacy.

milego dnia zycze
hej

--
Maciej "MACiAS" Pilichowski