Re: warp czy win95 ?

Autor: Piotr Pekala (ppekala_at_phys.amu.edu.pl)
Data: Sat 19 Oct 1996 - 15:31:29 MET DST

On Sat, 19 Oct 1996, [ISO-8859-2] Przemysław Frasunek wrote:

> Czy mozna zainstalowac WARPa obok win95 tak zeby najpierw bootowaly sie win95 ???

Nie probowalem ale jest taki pakiet 'Just add OS/2 Warp'.
Zobacz :
http://service.software.ibm.com/pbin-usa-demos/getlic.pl?/demos-pdocs/jaoktdemolic.html

> Czy warp ma dobra obsluge internetu ??

Dobra to malo powiedziane !

> Czy warp ma odpowiednik Dial Up Networking (chodzi mi o internet przez
> telekomune) ???

Tak jest to w Bonus Pack zarowno w Warp, jak i Warp Connect no i
oczywiscie w Merlinie tez.

>Czy warto instalowac warpa ???

Jesli sie bedzie uzywalo komputer i siec tylko do gier i Netscape, to nie
warto. Jesli do pracy to zdecydowanie TAK !

> Ile zajmuje warp ???

Zalezy jaki.
Warp v 3.0 zajmuje od 50 - 70 MB ('czysty' system + swap) w zaleznosci od
tego czy sie instaluje multimedia i WinOS2, czy nie.
Warp Connect z TCP/IP SLIP lub PPP zajmuje juz okolo 60 - 90 MB w
zaleznosci od opcji (LAN etc).
Merlin z wszystkimi bajerami i siecia moze sie nie zmiescic w 350 MB.

> Czy lepiej instalowac warpa czy linuxa ???

To zalezy od potrzeb.
Generalnie Linux jest dobry dla 'ascetow' ( :) ) oraz uzytkownikow
baardzo wymagajacych i lubiacych sobie godzinami konfigurowac rozne
rzeczy i wtedy rzeczywiscie pozwala uzyskac lepsze wyniki. Do codziennej
pracy w sieci na stacji roboczej, obrobki tekstow, nawet obliczen,
grafiki itd polecam Warpa.

> Czy win95 sa lepsze czy warp ???

Na to pytanie nie odpowiem, zeby mnie ktos nie odstrzelil za rozpetanie
nowej 'dyskusji' o wyzszosci Swiat Wielkiej Nocy...
Odsylam do archiwum PECET-a, lektura na ten temat zapewniona do wiosny :)

pozdrawiam,
                                                          Piotr Pekala
Institute of Acoustics Adam Mickiewicz University, Poznan, Poland
e-mail : ppekala_at_phys.amu.edu.pl, http://phys.amu.edu.pl/~ppekala
pgp finger : ppekala_at_rainbow.ia.amu.edu.pl