Re: POLSKIE LITERY -- CZESC II

Autor: Tomasz Kłoczko (kloczek_at_rudy.mif.pg.gda.pl)
Data: Fri 18 Oct 1996 - 12:45:37 MET DST

Mielczynski Michal <melon_at_aurora.put.poznan.pl> wrote:

: > Jeżeli chcesz to możesz tin-a uruchomić bez kolorów "tin -a". Tam gdzie
: masz
: > możliwość skożystania z kolorów to to moim zdaniem tylko polepsza
: czytelność
: ^^^^^^^^^^^
: Bardzo przepraszam, wiem że tego się nie robi ale w pewien sposób jest to
: związane z tematem. Jeżeli już używamy polskich liter (jestem za choć poza
: tym listem wszystkie moje są polskawe:) to jest możliwość używania
: korektorów, prawda? Taka błędna ortografia niektorych razi np. mnie choć
: nie twierdze oczywiście, że sam błędów nie robię).
: Nie mam pretensji do ludzi stukających coś na terminalkach VT-100 (czy
: podobnych). Oni nie mają możliwości sprawdzenia tego co piszą pod względem
: ortografii. Poza tym każdemu może się zdarzyć. Ten jeden, drobny błąd nie
: jest jakimś strasznym zjawiskiem, niech się autor nie obraża, że akurat
: jego zacytowałem; przypomniało mi się po prostu :).
: Tak więc wniosek: Używajmy polskich liter z KORZYŚCIAMI!

Jednym z powodów, dla którego zaczołem mocniej naciskać w czasie wakacji na
to żeby używać polskich liter (list "Z kamieniem w ręku ..") było to, że
stałem się po kilku latach używania komputerów bez polskich liter poprostu
wtórnym analfabetą z "upośledzoną" ortografią.

Dowody tego masz powyżej :)

Sam co mogłem to już w tej sparwie zrobiłem. Nawoływałem do rozpoczęcia prac
nad polskim słownikiem do ispell-a (udało się), sam wziołem cząstkę roboty
związanej z tym tematem na siebie (poprawioną literkę E oddałem Piotrowi
Piątkowskiemu, któremu chciałem przy okazji podziękować za nadzór nad
projektem). Trzeba jeszcze poczekać na to aż reszta osób przeglądająca
fragmenty przyszłego słownika odda efekty swojej pracy Piotrowi. Także
staram się zwracać uwagę na to jak i co piszę ale nie zawsze mi to wychodzi
;).

Cóż mogę zrobić jeszcze? Ano tylko przeprosić za to, że coś takiego wymkneło
mi się .. :)

Mam tylko cichą nadzieję, że po zwóceniu sobie możliwości pisania po polsku
stane się po pewnym czasie znowu pełnosprawny ortograficznie.

Pozdrawiam

kloczek

PS. Mam nadzieję że nie nie "wstawiłem" powyżej jakiegoś byka :)

"Ludzie nie maja problemów, tylko sobie sami je stwarzają"
Tomasz Kłoczko, student, PG FTiMS | e-mail : kloczek_at_rudy.mif.pg.gda.pl