Re: Formatowanie dysku!

Autor: Jarek Lis (lis_at_ict.pwr.wroc.pl)
Data: Sat 19 Oct 1996 - 09:42:22 MET DST

Piotr Trzcionkowski <trzcionk_at_us.edu.pl> wrote:
: A nie można innego rozmiaru klastra ? Co przeszkadza ? Chyba puste
: makówki programistów MS.

Raczej wymagania uzytkownika. FAT16 pamieta numer clustra na 16 bitach,
wiec clustrow moze byc ~65000, co przy 2GB dysku daje troche na cluster.
Jesli trzymac sie FAT, to najwyzszy czas wprowadzic FAT24 lub FAT32.
Nie powinno byc to trudne, bo na dyskietkach obowiazuje FAT12.
Ba - ale ale wtedy wszystkie moje narzedzia dyskowe przestana dzialac.

: Na moim dysku 850 miałem swego czasu 150MB
: straconych z powodu dużych klastrów. To chyba przesada?

Przesada. Ale cos nietypowego miales, jesli tak to wyszlo. Typowo jest
jednak znacznie mniej.

J.