Re: Ten, kto ma dzieci...

Autor: Jaroslaw Kozak (kozi_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Sat 19 Oct 1996 - 00:14:22 MET DST

On 18 Oct 1996, Pawel Zielewski wrote:

> 1. Jak zabezpieczyć wszystkie ważne pliki, żeby maluch ich
> przypadkowo nie wykasował ?
Zalozyc atrybuty RO, usunac NC,DN,attrib,format z dysku :)))

> 2. Jakie kupić dla takiego malucha oprogramowanie, żeby nie strzelał,
> tylko w jego wieku jeszcze sie czegoś porządnego nauczył? I żeby
> chodziły bez problemów na 386 DX.
fachowcem nie jestem, ale gry edukacyjne staranie dobrane bylyby dobre
( pod katem psychiki dziecka co potrafi wciagnac i przy okazji czegos
nauczyc)
> 3. Czy istnieje jakaś uniwersalna metoda jak najłatwiejszego
> uruchamiania aplikacji DOS-owych (on jeszcze nie umie czytać, ale
> jest dobry wzrokowiec)?
Jakies menu startowe w trybie VGA z duzymi kolorowymi obrazkami:)

> 4. A poza tym, czy dawanie dziecku komputera w tym wieku jest
> rozsądne?
Tu lezy sedno sprawy, raz psychika - dziecko nie moze sie zniechecac
wiec musi miec zabawki dostosowane do wieku (poziom zlozonosci)
Druga medyczna: cos do 8 roku zycia dziecku ksztatuje sie galka oczna
wiec przesiadywanie przed monitorem jest niewskazane/ wrecz szkodliwe
stosowanie gorszych monitorow moze wywolac tkz syndrom programisty
(liczba wyswietlanych klatek na sekunde z czyms tam w mozgu sie
synchronizuje:)

> Paweł Zielewski
> zielu_at_gazeta.pl
> P.S.2 Dziękuję wszystkim, którzy pomogli rozwiązać mi moje
> dotychczasowe problemy z komputrem.
> P.S.3 Nic by sie nie stało, gdybym dostał na zielu_at_gazeta.pl jakąś
> pocztę prywatną. W końcu nie samym komputerem człowiek żyje...
>
> ziel.
Jarek
PS:
Mialem ten sam problem tylko skromniejsza konfiguracje bo tylko
386SX z osprzetem. Sprzedalem go kupilem dziecku klocki LEGO
to dopiero zabawa - dzieciak zamyka sie w pokuju i pol dnia go nie
ma - na komputery bedzie jeszcze mial czas......
...i chyba tobie tez to polecam... ciut zdrowsze :))
# Jaroslaw Kozak #
# Departament Informatyki WBC S.A w Lublinie #
# e-mail: kozi_at_avalon.wbc.lublin.pl #