Re: Zakup komputera

Autor: Gregorio Kus' (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Fri 18 Oct 1996 - 15:04:09 MET DST

On Thu, 17 Oct 1996 07:45:29 +0200, Zbigniew Szmigiero wrote:

> [...]
[...]
>Zanim kupisz porozmawiaj z fachowcami o szczegolach, nie monitor jest
>najwazniejszy, lecz plyta glowna

hmmmmmmmmmmmmm
nie bardzo moge sie z tym zgodzic
jesli nie kupi sie naprawde badziewia, to w sumie plyta glowna
nie ma specjalnego znaczenia, w sensie: roznica szybkosci
miedzy Tyanem a Shuttle zamknie sie w pojedynczych procentach.
Jest to w dodatku element ktory najszybciej starzeje sie "moralnie".
Lepiej miec komputer o pare procent wolniejszy, a nie tracic oczu
wpatrujac sie w cos co jedynie przy maksimum dobrej woli mozna
nazwac monitorem. Nie nalezy sie zupelnie przejmowac parametrami
typu 1024x768 non-interlaced gdy chodzi o monitor 14". Dopiero
od 15" mozna mowic o pracy na 800x600, a od 17" o 1024x768.
Poniewaz dla wszelkich wspolczesnych GUI rozdzielczosc 800x600
zaczyna wygladac na minimum dla jako-tako-wygodnej pracy, wiec
15-to calowy monitor dobrej marki zaczyna byc jednym z
najwazniejszych
i najdrozszych elementow komputera (jest prawie dwa razy drozszy
niz plyta i procesor entry-level razem wziete).

Grego