Re: Program do testowania procesorów!

Autor: Krzysztof Kaminski (krzychu_at_numen.pl)
Data: Thu 17 Oct 1996 - 22:44:33 MET DST

Jaroslaw Bazydlo wrote:

> Nie żebym był niezadowolony ze swojego komputera, w ręcz przeciwnie ponieważ
> w pracy korzystam z b. szybkich RISCow to w domku nie musze miec demona
> szybkosci. Jednak ta sytuacja mnie nieco ciekawi bo: 5x86 to moze troche
> lepsza 486 i przy wiekszym zegarze powinna byc szybsza od 486. (Bawiłem się
> nieco BIOSem i tunowaniem niektorych parametrow ale bez widocznego efektu -
> plyta SiS J-446 z 2/2/96)
>
> Co Wy na to ???? Czy ktoś mogłby mi podeslac jakis dobry program testujacy
> (oczywiscie na prywatny adres).

Witam!

Mozliwosci jest kilka i jest duza szansa, ze obejdzie sie bez szukania
programow do testowania procesorow.
Pierwsza rzecz o ktorej nie napisales, a ktora jest wazna, to czy
przestawiales na plycie glownej jakies zworki. Jesli miales do tej pory
486dx4/120 tzn. ze plyta taktowana byla na 40 MHz, a procesor 120MHz (3x
wiecej). Jesli wymieniles jedynie procesor, to pracuje on dalej w
ukladzie plyta/procesor - 40/120 MHz. A nie jest do tego przystosowany i
dlatego pracuje nieco wolniej. Taktowanie plyty powinno byc tutaj
ustawione na 33MHz (zworki na plycie - vide manual), zas mnoznik
czestotliwosci procesora rowny 4 (zworki na plycie - vide manual).
Nie znam plyt SiS, jednak data produkcji sugeruje, ze moze (!) ona
obslugiwac juz poczworne taktowanie procesora. Jasli jednak mozesz
ustawic je maksymalnie na 3 - przykro mi. Do swojego upgrade'u bedziesz
musial dorzucic jeszcze plyte.
Aby informacja byla kompletna, na koniec wylacz jeszcze przestoje
pomiedzy szyna i magistrala PCI. Stardardowa czestotliwosc PCI to
wlasnie 33 MHz. Nie powiem Ci jak to zrobic, bo nic nie wiem o Twoim
BIOS'ie.

Pozdrowienia

Krzychu

--
(:  Krzysztof A. Kaminski                          krzychu_at_numen.pl :)