Re: Flash BIOS (pomocy)

Autor: Radoslaw Poplawski (radekp_at_geocities.com)
Data: Thu 17 Oct 1996 - 20:24:43 MET DST

zylla_at_lodz1.p.lodz.pl (Romuald Zylla, T.Uni. of Lodz, PL) napisal(a):

> Wiec dlaczego w dawnych czasach radzono wlaczac opcje W BIOSie
> "cache BIOSa" i zajmowalo troche (128KB) wolnej pamieci.
> Wszyscy fachowcy mowili, ze to przyspiesza prace komputera.
> Jesli BIOS po zbootowaniu bylby zupelnie bezuzyteczny
> to szybszy dostep do BIOSu (przez jego "przepisanie" do RAMu)
> mialby znaczenie tylko przy bootowaniu - skracalby ten proces
> powiedzmy z 45 sek do 35 sek. Kto by sie tym przejmowal ?

>Romek

Niescisle napisalem. BIOS zapisany w ROM-ie po wystartowaniu komputera
jest przepisywany do RAM-u i pozniej system op. korzysta tylko z tych
procedur przepisanych do RAM-u. Kosc BIOS-u mozna spokonie wyjac.

PS. Oczywiscie przepisywanie (BIOS Shadow) mozna wylaczyc, co
spowalnia (ponoc,ja nie sprawdzalem jak i na ile) komputerek.

Radoslaw Poplawski (radekp_at_geocities.com)
WWW: http://www.geocities.com/MotorCity/3416
-- Windows 95 for OS/2 soon available! --
-- Merlin emulator for Win'95, too... --