[Re: Formatowanie dysku!]

Autor: Wojciech Milc (wm3_at_poczta.com)
Data: Wed 16 Oct 1996 - 14:45:30 MET DST

attached mail follows:

Miroslaw Prywata wrote:

> Czy ktos moze wie, jak sformatowac dysk, ale tak, zeby zmienila sie
> wielkosc klastrow (w tej chwili maja po 16kb - dysk jest niecale 500MB).
> Formatowanie (format /u) nie daje pozadanego rezultatu. Acha, i jeszcze
> jedno pod ta tablice partycji jest podlaczona jescze jedna ext. (wszystko
> jest w DOSie) i nie chcialbym jej zrobic krzywdy. Tak wiec nie mozna jej
> po prostu skasowac bez skasowania tej drugiej.
> Mirek

Jak to możliwe, że klastry sš po 16 kB ? Przy partycjach od ok 250 MB do
ok 500 MB (max 511) klaster powinien być 8 kB. Z tego co wiem wielkoœć
kalstra w DOS-ie zależy tylko od wielkoœci partycji lub dysku logicznego
(przy partycji extended), a nie od sposobu formatowania.

Appprrooppoo, to nie trzymałbym danych bez backupu na partycji
rozszerzonej, przy awariach (również problemach tego typu) jej zawartoœć
jest często praktycznie nie do odzyskania.

Emil