Re: Formatowanie dysku!

Autor: Piotr Łuczak (luczakp_at_doskomp.lodz.pl)
Data: Wed 16 Oct 1996 - 15:01:01 MET DST

Witold Chudzio wrote:

> Miroslaw Prywata napisal :
> :=>Czy ktos moze wie, jak sformatowac dysk, ale tak, zeby zmienila sie
> :=>wielkosc klastrow (w tej chwili maja po 16kb - dysk jest niecale 500MB).
> :=> Mirek
>
> Witam.
> Rozmiar klastra jest (niestety) zalezny od wielkosci partycji:
> <127MB -2KB
> 128-255 -4KB
> 256-511 -8KB
> 512-1023 -16KB

Zdaje się, że dyskusja na ten temat już się odbyła na liście. Nie
pamiętam wyników, bo nie byłem wtedy w temacie, ale w archiwum powinno
być.
Z doświadczenia wiem, że jak się podzieli FDISKiem Seagate 2100MB na 2
mniej więcej równe części (po ok.1054 czy coś w tym stylu), to obie
partycje mają klastry po 16KB, a nie 32KB (co możnaby wywnioskować z
powyższego listu) - sprawdzone poleceniem CHKDSK.
Niemniej, ani moja odpowiedź ani Witka chyba nie zadowoli Mirka, problem
polega na czymś innym (jak przeformatować).

  Pozdrowienia, Piotr Łuczak.
  luczakp_at_dora.doskomp.lodz.pl