Re: Znobu netykiets (bylo: Re: ddii)

Autor: Marcin Debowski (agatek_at_urethan.chem.pg.gda.pl)
Data: Wed 16 Oct 1996 - 11:35:38 MET DST

Slawomir Marczynski <slawek_at_I_should_put_my_domain_in_etc_NNTP_INEWS_DOMAIN> wrote:
: Marcin Debowski (agatek_at_urethan.chem.pg.gda.pl) wrote:
: : plik tekstowy jest znacznej wielkosci (wiekszy niz 1000 bajtow),
: : nalezy go spakowac jednym z popularnych programow archiwizujacych i
: : traktowac dalej jako binarny.
: Jestem za, a nawet przeciw - jezeli zauwazymy, iz dobre lacza robia
: kompresje w locie, to skutecznosc takiej archiwizacji jest watpliwa.
: Z drugiej strony, robienie np. zip-a z tekstu aby go potem przesylac
: przez UU-code to perwersja, w dodatku nie prowadzaca do obnizenia

Tzn. chcesz powiedzieć że jeśli spakuję plik tekstowy 100k w 80% i zrobi
się z tego 20k a potem zamienie to na 7bit to się zrobi >=100k ?
Mi tak z obliczeń i obserwacji wychodzi że będzie to 4/3 * 20k=27k.

: obciazenia sieci przesylka. Do tego z n% ludzi widzac takie cudo, zwyczajnie
: je pominie - z lenistwa. IMHO, to co mozna napisac w ciagu kilku-kilkunastu
: minut nie powinno byc wielkim problemem (chyba ze ktos ma modem na 1 bps)
: - a pozostale pliki (wszelkie) mozna skladowac na ftp i zasygnalizowac

moje słowa

: na liste jak to sciagnac. Jezeli komus sie nie podoba np. wysylanie
: na liste programu-samorobki ktora ma "leczyc" jakiegos wirusa (dosc
: czeste - zazwyczaj jest to program - "dzielo" 15 - latka), to nic
: prostszego, niz napisac do nadawcy (nie na liste!) "Joe, don't do this".

Nie wszyscy mają tak wielką cierpliwość jaką masz Ty, ja po prostu nie
mam sił powtarzać tego samego 10x dziennie przez 7 dni w tygodniu i
narażać się na rozmaite odszczekiwania. Sorry, nie dobry ze mnie pedagog.

: PS. 1000 bajtow to troche malo (tyle co pare ping-ow).
: Mialo byc "10000 bajtow" ?

Racja, miało być 10000, tak z 6-7 ekranów 60x25 znaków.

--
Marcin Dębowski
/\/ Technical University of Gdansk, POLYMER TECHNOLOGY DEPARTMENT