Re: List otwarty w sprawie netiquette

Autor: Pawel Krawczyk (kravietz_at_pipeta.chemia.pk.edu.pl)
Data: Mon 14 Oct 1996 - 14:09:17 MET DST

Slawomir Marczynski <slawek_at_I_should_put_my_domain_in_etc_NNTP_INEWS_DOMAIN> wrote:

> : Netykieta to nie jest swiatopoglad. To zbior zasad majacych uczynic
> Zgadzam sie. Tzn. netiquette nie jest swiatopogladem. Swiatopogladem
> jest to, co ty prezentowales w swoim poprzednim liscie. I to wlasnie
> napisalem.

Nie ja. Prosze czytac naglowki.

> : lamerstwa sa przyjemne i pozyteczne. Tylko ze twierdzac np. ze wskazane
> Ja nie twierdze ze bycie idota jest wskazane i przyjemne. Ale nawet
> idota ma prawo do zycia. Chcesz innej, lepszej, kulturalniejszej Sieci?
> Ja tez. I dlatego staram sie byc tolerancyjny wobec raczkujacych w tej
> sieci.

Ciekawe tylko czy zdajesz sobie sprawe, ze pozostajac wobec takich
przejawow lamerstwa (lamerstwa z niewiedzy, bo na innych lamerow
to nie pomaga) obojetnym bardziej szkodzisz 'raczkujacemu' niz przez
zwrocenie mu uwagi. Moje poczatki w Fido tez obfitowaly w roznego rodzaju
dziwne zdarzenia, ale tych pare(nascie) uwag ktore dostalem nie
spowodowalo bynajmniej ze popadlem w depresje i obrazilem na caly swiat ;)
Po prostu piszac list zaczalem myslec o tych, ktorzy beda to potem
czytac.

> : jest pozostawianie w liscie 50 linijkami cytatu po to by dopisac "me too"
> Zgadzam sie - nierozsadne zachowanie. Ale czepianie sie takich glupawek
> z mina eksperta nie jest, moim zdaniem, najlepszym sposobem na autorytet.
> Najpierw pokaz jak, badz pozytywnym przykladem, potem /pros/ o stosowanie
> sie do wskazowek. Moze newbies beda cie nasladowac i zmadrzeja.

Po pierwsze nie czepianie, a po drugie nie glupot. Czytanie takiego listu
naprawde nie nalezy do przyjemnosci, a jesli jest ich wiecej to denerwuje.
Zwrocenie uwagi daje pewna szanse, ze autor nastepnym razem
nie zachowa sie nierozsadnie. Jesli sie zachowa, to juz jego problem -
zyska sobie taka opinie na jaka zasluguje.

--
Pawel Krawczyk, Krakow, Poland  .  Politechnika Krakowska  .  Fido 2:486/23
      http://pipeta.chemia.pk.edu.pl/~kravietz/ . PGP mail welcome