Re: List otwarty w sprawie netiquette

Autor: Slawomir Marczynski (slawek_at_I_should_put_my_domain_in_etc_NNTP_INEWS_DOMAIN)
Data: Mon 14 Oct 1996 - 11:38:33 MET DST

Pawel Krawczyk (kravietz_at_pipeta.chemia.pk.edu.pl) wrote:
: Slawomir Marczynski <slawek_at_I_should_put_my_domain_in_etc_NNTP_INEWS_DOMAIN> wrote:

: : [...] Prezentujesz _swoj_ swiatopoglad, nie podajac
: : zrodel, z ktorych ma plynac twoj autorytet.

: Netykieta to nie jest swiatopoglad. To zbior zasad majacych uczynic

  Zgadzam sie. Tzn. netiquette nie jest swiatopogladem. Swiatopogladem
jest to, co ty prezentowales w swoim poprzednim liscie. I to wlasnie
napisalem.

: korzystanie z Internetu efektyczniejszym i jest duze prawdopodobienstwo
: ze do takich samych wnioskow dojdziesz (doszedlbys?) po dluzszym
: pobycie w Sieci. Oczywiscie - masz pelne prawo by glosic, ze rozne

  Nie chce sie przechwalac stazem etc. - ale prosze nie mylic mnie ani
z nawiedzonym MIS-iem, ani z zapalencem z jakiego technikum/liceum.
Smuci mnie, gdy kto z mina odkrywcy zgrywa sie na autorytet w jakiejkolwiek
sprawie, aby jak twierdzi "poprawic efektywnosc" w korzystaniu z dobr,
o ktore jest zwyczajnie zawistny.

: lamerstwa sa przyjemne i pozyteczne. Tylko ze twierdzac np. ze wskazane

  Ja nie twierdze ze bycie idota jest wskazane i przyjemne. Ale nawet
idota ma prawo do zycia. Chcesz innej, lepszej, kulturalniejszej Sieci?
Ja tez. I dlatego staram sie byc tolerancyjny wobec raczkujacych w tej
sieci.

: jest pozostawianie w liscie 50 linijkami cytatu po to by dopisac "me too"

  Zgadzam sie - nierozsadne zachowanie. Ale czepianie sie takich glupawek
z mina eksperta nie jest, moim zdaniem, najlepszym sposobem na autorytet.
Najpierw pokaz jak, badz pozytywnym przykladem, potem /pros/ o stosowanie
sie do wskazowek. Moze newbies beda cie nasladowac i zmadrzeja.

YS

--
Slawomir Marczynski (Mr)