Re: Netykieta a POLSKIE LITERY

Autor: Szymon Matuszewski (szymonm_at_wat.waw.pl)
Data: Sat 12 Oct 1996 - 09:58:02 MET DST

Grego_at_RMnet.IT (Gregorio Kus) wrote:

> ????????????????????????
> To mialo oznaczac prosbe o jakies uzasadnienie
Nie ma sprawy, oto ono:
 1. Dlaczego QP w poczcie.
Podobno sa jeszcze bramki pocztowe, ktore nie rozumieja ESMTP i zamiast sobie
kulturalnie zmienic 8bit na QP, po prostu obcinaja osmy bit. Wychodzi z tego
kaszana.
 2. Dlaczego 8bit na newsach.
NNTP jest protokolem osmiobitowym, wiec nie ma najmniejszego problemu z
przesylaniem takich danych. Istniejace bramki news2mail powinny przekodowywac
8bit na QP, za jest to mozliwe, widac chciazby na liscie linux. Jesli zatem nie
ma przeciwwskazan, to znaczy, ze mozna stosowac. Dobrze jest to robic, gdyz
jesli ktos nie ma polskich liter, to latwiej jest czytac cos w rodzaju 'dost+p'
niz 'dost=B6p'.

Simon