Re: Czas z zegara atomoweg - RADIO CONTROLL

Autor: Bartłomiej Prędki (predki_at_its.wlkp.ternet.pl)
Data: Tue 08 Oct 1996 - 09:17:53 MET DST

lesiu_at_zeus.polsl.gliwice.pl (Leslaw Frydel) wrote:

>Hej!
>Czytalem kiedys w jakiej gazecie o uzadzonku co sie podlacza do PC i ono
>ustawia czas (transmisja radiowa)! Ale nie o to mi chodzi!
>Moje pytanie brzmi:
>Czy czas jest nadawany 24 godz. na dobe ?
>Moze ktos wie skad jest ten sygnal nadawany (slyszalem ze z niemiec)?
>MOze jakis adresik http://???.???.???.???/

>--
> _/ _/_/_/ _/_/_/ _/ _/ _/
> _/ _/ _/ _/ _/ Leslaw Frydel
> _/ _/_/ _/_/_/ _/ _/ _/
> _/ _/ _/ _/ _/ _/ lesiu_at_zeus.polsl.gliwice.pl
> [...]

Osobiscie posiadam budzik sterowany zegarem atomowym. O ile wiem
sygnal jest nadawany caly czas (licho nie spi i jak sie komus skoncza
baterie to musialby dlugo czekac na ustawienie zegara). Sam zegar
znajduje sie w Brunszwiku, natomiast sygnal jest nadawany z Frankfurtu
n/Menem.
W internecie istnieja tzw. Time Server'y, po polaczeniu sie z ktorymi
mozna tez uzyskac dokladny, aktualny czas. Jest np. taki programik
AtomTime, ktory pozwala na aktualizacje zegara, z uwzglednieniem stref
czasowych (zdaje sie, ze do znalezienia w Tucows).

Bartlomiej Predki
predki_at_its.wlkp.ternet.pl