Re: Help - pomozcie kupic notebook'a !!

Autor: Artur Szymanski (arts_at_fuw.edu.pl)
Data: Mon 07 Oct 1996 - 23:42:53 MET DST

Maciek Sobczak wrote:

> Masz jakies bardziej konkretne pytania?
> Maciek
> PS. Opiekuje sie notebookami w firmie.Uwaga: pierwotnie mial to byc mail tylko do p.
            Macieja Sobczaka jednakze
        byc moze jednak znajdzie sie jeszcze ktos kto moglby
        chocby na jedno z ponizszych pytan/problemow
        odpowiedziec. Jednoczesnie dziekuje wszystkim
        ktorzy zabrali glos w zwiazku z moim wczesniejszym
        news'em.

Oto pytania odnosnie notebook'ow :

1. Jak wyglada statystyka baterie/siec : czy czesto pracuje sie z notebookiem
na bateriach - niby sa od tego aby je nosic i pracowac chocby
w parku ale cos mi sie wydaje ze w rzeczywistosci po kilku dniach
wlasciwie sie to juz nie zdarza.Jest to dla mnie wazne bo mam na
oku bardzo silny model - niestety pradozerny - wedlug testow
pracuje na bateriach ok.40 minut. Byc moze jest to wystarczajace
byc moze nie - jakie jest twoje zdanie, (dodam ze cena jest
b.zachecajaca).
- moze rozwiazaniem jest zakup zapasowego akumulatora
- jesli tak to czy wymiana ich jest latwa i szybka?
2.Co wynika z praktyki jesli chodzi o ciezar - czy 4kg do duzo wiecej
w krainie notebookow niz 3kg ?
3.Co z wykonaniem mechanicznym - czy i ewentualnie na co nalezy zwracac
szczegolna uwage - czesto do furii moze doprowadzic maly niedopracowany
detal.
4.Co z napedem CD - czy warto doplacac 5-6Mln za mozliwosc jego noszenia -
- jak czesto sie z niego korzysta ? - szczegolnie jesli jest dolaczany
jako wymienny z flopem ? - moze lepiej w zamian za to dokupic RAM'u ?
5.Czy warto doplacac kilka - kilkanascie mln zamieniajac ekran typu
Dual Scan na TFT - nigdy nie moglem porownac jakosci i komfortu
pracy tych dwu wyswietlaczy.
6.Jaka jest hierarchia waznosci powyzej wymienionych elementow tzn.
na co nalezy zwracac uwage w pierwszej kolejnosci na co w ostatniej?
7.Byc moze znana jest firma Ino Waist (pisze jak slyszalem), dodam
ze jest to podobno firma tajwanska, jesli tak to jaka jest opinia
o maszynach przenosnych tej firmy.

Wiem ze pytania sa bardzo ogolne i mozna zawsze na nie odpowiedziec
w stylu to zalezy do czego bedziesz go uzywal, ale interesuja mnie tu
srednie wartosci. Jesli znajdziesz czas by odpowiedziec na nie bede bardzo
wdzieczny - z gory dziekuje :
                                        Artur Szymanski.