Re: Matrox Millennium

Autor: Wojtek Piecek (wojtekp_at_tch.waw.pl)
Data: Sat 05 Oct 1996 - 18:15:56 MET DST

Robert d'Aystetten napisal(-a) :

> Krzysztof z00mbie Trzaskulski (z00mbie_at_cc.uni.torun.pl) wrote:
> : Witam
> : Mam okazje kupic karte Graficzna Matrox Millennium.
> : Czy ktos zna za i przeciw w stosunku do kart opartych
> : na S3. Bede wdzieczny za kazda sugestie...
>
> Akurat o za i przeciw w stosunku do S3 nie mam informacji, ale
  przydatna moze byc wiesc, ze karta Matrox nie ma dla siebie driverow
  pod Linuxem (chyba, ze to sie juz zmienilo, w co nie wierze). Takze nie
  wiem, czy warto sie na nia skazywac...

> dart

Jak juz slusznie napisal Piotrek, sa dwa rozwiazania:
. kupic dedykowane drivery do Matroxa (niestety firma Matrox nie udostepnila
bezplatnie kodu dla dev. aby mogli sami pisac drivery do swoich kart),
zrobila to (kupila) firma xinside (http://www.xinside.com). Koszt to jakies
$125 plus koszty wysylki, wiec niezbyt duzo jak na profesjonalne
akcelerowane drivery.
. druga metoda to jednak poczekac, wersja X-ow > X11R6, czyli pewnie X11R7,
powinna miec juz pelne wsparcie dla Matroxow. Okazalo sie jednak ze nawet
tak znikowy (przynajmiej dla niektorych) rynek, okazal sie dosc ciekawym
kaskiem. Widac nie zawsze ci maja racje ktorych jest wicej.

Dla jasnosci to w drugim przypadku mowilem o X86Free.

--
-w