Re: Matrox Millennium

Autor: Piotr Sobczak (piotrs_at_tch.waw.pl)
Data: Sat 05 Oct 1996 - 12:00:37 MET DST

Robert d'Aystetten napisal (-a) :

> Krzysztof z00mbie Trzaskulski (z00mbie_at_cc.uni.torun.pl) wrote:
> : Witam
> : Mam okazje kupic karte Graficzna Matrox Millennium.
> : Czy ktos zna za i przeciw w stosunku do kart opartych
> : na S3. Bede wdzieczny za kazda sugestie...
> : Dzieki
> : z00mbie
>
> Akurat o za i przeciw w stosunku do S3 nie mam informacji, ale
> przydatna moze byc wiesc, ze karta Matrox nie ma dla siebie driverow pod
> Linuxem (chyba, ze to sie juz zmienilo, w co nie wierze).
> Takze nie wiem, czy warto sie na nia skazywac...

Co mozna w Millennium a czego nie w kartach na S3:
- h/w 3D w Matroxie
- Flash ROM w Matroxie
- mozliwosc rozbudowy do 8 MB (tylko jedna #9 na 968 ma taka mozliwosc)
- Millennium jest tansza w tej chwili od markowych kart na 968
- jest szybsza, szegolnie w True Color, WindowRAM na Millennium jest szybszy o
  ponad 20% od najszybszych EDO VRAMow na ktorych pracuja karty na 968.

Co do Linuxa to sie z toba nie zgadzam bo jest wsparcie dla tej karty.

Piotrek