Re: Nie To

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Fri 04 Oct 1996 - 14:45:55 MET DST

Marek Baczek (mgb_at_qdnet.pl) wrote:
: Jarek Lis wrote:
: > 1) "elastycznosci systemu". NT to nowoczesny system, gdzie slusznie zalozono
: > ze bedzie sie uzywalo programow realizujacych potrzebne funkcje,
: > niestety pod tym haslem nie rozwija/likwiduje sie mozliwosci
: > konfigurowania wspoldzialania programow przez administratora.
: > Programy jakie sa administrator widzi, i poza zakupem nowej, byc moze
: > lepszej wersji nic nie moze zrobic.
:
: Chyba przyznasz mi racje, ze jest to bardzo subiektywna opinia - mozna
: dyskutowac i dyskutowac.

Nad potrzeba "elastycznosci" czy nad tym czy NT jest/nie jest elastyczne?
nad tym drugim dyskusja bedzie krotka.

: > [P.S. drobny przyklad - jak pod NT zrobic kolejke dla drukowania
: > w postscripcie, tak zeby przychodzace zadania automatycznie
: > odpalaly ghostscripta i drukowaly sie na podlaczonej drukarce
: > rastrowej..]
:
: Jest Batch Server i w dodatku mozna go oczywiscie uzywac zdalnie. Nie
: jest to produkt MS (moze i dobrze) ale jest.
: Co do P.S. to po prostu teraz nie wiem, ale sadze, ze jednak mozna to
: zrobic tylko trzeba podlubac (tak jak w Unixie:)

Tylko ze o ile w Unixach wszystko bedzie Ci pomagac, bo to system od
dwudziestu lat opierajacy sie na batch'ach, to w NT wszystko bedzie
Ci przeszkadzac - bo to system ktory nigdy o tym nie myslal powaznie.

: > 3) [braku] Konsekwencji i doswiadczenia, tudziez wymyslania wlasnych
: > standardow, niestety znamiennych dla firmy MS.
: > Kilka przykladow:
: > NETBEUI - wymyslony [...]
:
: Wiec w czym problem? DNS jest juz zaimplementowany w 4.0, WINSa nie ma
: obowiazku uzywac, a o NETBEUI mozna juz zapomniec.

Problem w braku konsekwencji, znamiennym dla firmy. Ja sie po prostu obawiam
ze przez to ten system bedzie mi stawal okoniem przez cala swoja kariere.
Zobaczysz - z jednej strony dodadza np. przetwarzanie wsadowe, z drugiej
usuna ostatnie wsadowe programy..

: Doloze jeszcze jeden punkt do twojej listy: Permissions w registry!!
: Daly mi juz popalic. Ale wyobraz sobie te twoje ulubione pliki tekstowe
: z tysiacami parametrow! Co kto lubi.

Ale i tak mam tysiac parametrow. Gorzej ze wszyskie w jednym wiec
jest ich znacznie wiecej, i nie sa w pliku tekstowym, wiec obsluzyc
moge to tylko jednym narzedziem.

: > P.S. Co daje DHCP, ponad rzeczy ustawialne przez Bootp?
: Parametry dla RASa (czyli dla zdalnych uzytkownikow). Kolosalna wygoda.

Ale czy nie mozna ich bylo ustawic przez bootp? bootp
jest po prostu znacznie bardziej popularne. Czy trzeba bylo wymyslac DHCP?

: > 3) rekonfiguracje sprzetowe - byle co wymaga wylaczenia servera.
: > I to na caly dzien - bo trzeba wylaczyc, sprzet zainstalowac,
: > wlaczyc, software zainstalowac, zresetowac, sprawdzic dlaczego nie
: > dziala, poprawic, zresetowac, dopiescic, zresetowac - a jak
: > firma pracuje 7 dni w tygodniu i 24h/d?
:
: Nie wmowisz mi, ze jesli na pc dziala Linux to mozna wymienic twardy
: dysk bez wylaczenia komputera :)

Od biedy sie da. SCSI musialby raczej byc, bo manipulowac
ma magistrali to bym sie bal. Oczywiscie nie "/" mowimy.
Tyle ze w Linuxie wylaczasz, montujesz, wlaczasz .... i sie spokojnie
bawisz, a uzytkownicy moga pracowac. Formatujesz, partycjonujesz,
podlaczysz do systemu, przerzucisz czesc katalogow.
Ile bedzie to wymagalo resetow pod NT?

: > 4) prawa dostepu - jest co prawda lepiej niz w u*x, ale przy tym systemie
: > administracja jest koszmarem. Ciekawe dlaczego projektodawcy
: > nie obejrzeli czegos innego - i jak juz robili cos nowego,
: > to dlaczego nie lepiej?
: To znaczy, ze sa gorsze poniewaz sa lepsze!

Nie - sa zle bo nie sa wystarczajaco dobre!.

: Generalnie zgadzam sie z tym, ze NT ma wiele wad, ale nie zgadzam sie z
: tym, ze NT nie da sie uzywac w sieci (to nie jest twoja opinia, jak
: zrozumialem).

Da sie niestety.. Jakby sie nie dalo - to bysmy nie narzekali
tylko spokojnie uzywali czegos lepszego..

Jarek.