Re: Pomocy! Epson Stylus Pro XL

Autor: Janusz Kalaczynski (kalaczyj_at_cadvision.com)
Data: Thu 03 Oct 1996 - 03:10:48 MET DST

In article <52tdgj$71d_at_gryzmak.lodz.pdi.net>, elpro_at_lodz.pdi.net (Elektroprojekt Lodz) says:

>Grzegorz Tomczyk (gtomczyk_at_snack.p.lodz.pl) wrote:
>: Czesc.
>: Sprawdz, czy masz podlaczony odpowiedni kabel Centronics.
>: Moze byc potrzebny dwukierunkowy.
>: Z tym sie juz spotkalem.
>: Grzesiek.
>Pytalem sie w sklepach. Nikt nie wie co to jest odpowiedni
>kabel Centronics. Wszyscy maja normalne kable Centronics
>i nie maja dwoch typow. A z zarzutem, ze mam nieodpowiedni

Nie wiem ostatnio, jakie obecnie panuja w Polsce standardy polaczenia
pomiedzy PC a drukarka, ostatni raz jak bylem w kraju (rok temu) spotkalem
jeszcze wylacznie DB-25M i DB-25F (bodajze), czyli popularnie mowiac
Centronics z wtykami meski/zenski.
Na polkuli zachodniej spotkalem panujacy inny standard Centronics'a:
tzw. Bi-Directional Parallel Printer Cable, z jednej strony (komputer)
jest stary znajomy DB-25M, ale z drugiej (drukarka) jest to C-36M.
Moze o to biega?

Pozdrawiam.
Janusz Kalaczynski
Calgary,Canada