Re: Stol graficzny

Autor: Zbigniew Szmigiero (zbych_at_kiel1.kielce.pios.gov.pl)
Data: Thu 03 Oct 1996 - 07:49:55 MET DST

> Stol graficzny bylby chyba popularny, gdyby byl tanszy. Z tego
> co widze w Krakowie to ceny sa w okolicach 1000PLN za tablet 12"
> Czy ceny musza byc takie wysokie?
Pytanie jest sformulowane wedlug mnie z nieodpowiedniego punktu widzenia
Czy kazdemu w domu jest potrzebny dysk 1.6 GB na gry?
Nie, ale to robia
Cena najtanszego tabletu nadajacego sie do profesjonalnej pracy to minimum
1500 zl
Czy to duzo, w porownaniu z cenami kart dzwiekowych, joystickow czy innych
zabawowych peryferii cena profesjonalnego urzadzenia wskaujacego nie wydaje
sie byc az tak wygorowana

> Teraz pytanie:
> jakie oprogramowanie graficzne do bitmap oraz wektorow moze wykorzystac
> mozliwosci takiego narzedzia jak tablet z piorkiem rozrozniajacym iles
> tam
> stopni nacisku?
> Czy sa jakies specyficzne problemy zwiazane z eksploatacja tabletow i
> W'95
> i innych programow a takze pozostalego osprzetu np: karty muzyczne(?),
> CD-Romy(?) itp...
W'95 standardowo nie zna zadnego tabletu i trzeba zdac sie na laske lun
nielaske (czesciej) programistow z firm sprzetowych
Nie uzywam piorka poniewaz dobre piorko z oprogramowaniem to kolejne 2.000
zl
Do moich celow wystarczajaca jest myszka 4 przyciskowa (mysle o zmianie na
16 przyciskow)
Co do oprogramowania kazde bedzie pracowac z dzialajacym driverem, ale
niestety oprocz AutoCAD-a i pobliskich aplikacji zadna z pozostalych
znanych mi aplikacji dla Windozy nie wykorzystuje menu tabletu
Zupelnie inna sprawa jest przejscie na prace z tabletem, jest to przeciez
zupelnie inna filozofia wskazywania, ktora przyspiesza o wiele prace a
ponatdo jest kilakrtonir dokladniejsza od pracy z mysza

mailto:zbych_at_kiel1.kielce.pios.gov.pl
http://www.kielce.pios.gov.pl/~zbych/