Re: Zegar w PeCecie.

Autor: Slawomir Mateuszczyk (SLAW_at_gazeta.pl)
Data: Wed 02 Oct 1996 - 12:23:28 MET DST

> From: Wojciech Chmielewski <d60971wc_at_cs-boglab.eti.pg.gda.pl>

> Mam problem z zegarem w moim komputerze: spieszy sie lub pozni. Czeste
> ustawianie w BIOSie nic nie pomaga.
> Czy ktos wie jak to naprawic???

Zalezy jak wielkie sa to zmiany i jak regularne.
Przyczyna moze byc rozladowanie baterii na niektorych plytach
(np. taki plasterek jak w zegarku elektronicznym tylko wiekszy)
lub uzywanie niepoprawnie napisanych (starych) gier. Jezeli komputer
pracuje w sieci to przy kazdym logowaniu moze synchronizowac czas
z serwerem (z niekoniecznie poprawnie ustawionym zegarem).

Dobrym testem jest sprawdzenie czasu spod setupu, wylaczenie komputera na
kilka dni i zaraz po wlaczeniu wejscie do setupu i sprawdzenie czasu
(jeszcze przed zaladowaniem systemu operacyjnego). Jezeli tutaj wyjdzie
blad to przyczyna lezy po stronie hardware.

 Slawomir Mateuszczyk            E-mail: S.Mateuszczyk_at_gazeta.pl
 Network Administrator           http://www.riviera.pw.edu.pl/~smateusz
 Maile z polskimi literami zakodowanymi w MIME/ISO-8859-2 mile widziane.