Re: Zegar w PeCecie.

Autor: Miroslaw Prywata (mpry_at_fuw.edu.pl)
Data: Wed 02 Oct 1996 - 11:57:46 MET DST

> Mam problem z zegarem w moim komputerze: spieszy sie lub pozni. Czeste
> ustawianie w BIOSie nic nie pomaga.
> Czy ktos wie jak to naprawic???

Ja mielem problem ze spoznianiem, gdy ustawialem STAND BY mode w setupie,
Tak samo wydaje mie sie, ze wylaczaly mi sie programy liczace (konkretnie
Mathematica) przy ustawienia DOZE mode.

Niestey nie jest latwo sprawdzic, trzeba zmienic setup, znalezc cos, co
bedzie wiadomo ile powinno sie wykonywac (mniej wiecej), po czym czekac
i sprawdzic efekt. Potem zmienic, i to samo (tylko 4 mozliwosci).
Tylko, jak sie do tego dolaczy rozne przerwania to robi sie wiecej.
Poza tym nie wiem dokladnie jak to jest z tymi DOZE i STAND BY, bo np
wylaczanie sie dysku, czy monitora widac (slychac), natomiast z prosesorem
to jest gorzej. Niby predkosc zegara powinna spasc do 33MHz... ale jak to
sprawdzic. Poza tym dysk wylacza sie niezaleznie od ustawionych przerwan w
setupie, a zalezy tylko od tego, czy sie z dysku korzysta, czy nie.

A moze ktos wie jak to jest z tymi dwoma innnymi modami? Wiem, ze na pewno
maja wplyw na zegar (dziwne, bo mi sie wydawalo, ze to jest "taki zegarek
elektroniczny z bateria - tyko nie na reke", ale moze nie korzystac z
baterii, gdy wlaczony jest komputer?).
                                                Mirek