Re: G'95 - ciekawostka

Autor: Maciej Denisiuk (denix_at_mat.uni.torun.pl)
Data: Wed 02 Oct 1996 - 08:42:14 MET DST

Marek Zatorski wrote:

> Ktos uczony "w Win95" juz tlumaczyl jak i co zmienic w system.ini? lub
> win.ini? zeby zagraly ustawienia czasowe. Od tygodnia przegladam
> pokrewne grupy ale nie moge trafic i zaluje bo mnie tez ten problem
> spotkal. Moze kto sobie przypomni?
>Rozwišzanie problemu przedstawiał Jacek Piskozub.
List ten zawarty jest w Attachment (mogš być problemy z polskimi literkami).

                Maciej Denisiuk

            PILNE: Win95 i problem czasu zimowego
       Date:
            Thu, 26 Sep 1996 15:55:48 +0200
       From:
            Jacek Piskozub <piskozub_at_iopan.gda.pl>
         To:
            Multiple recipients of list <pecet_at_man.lodz.pl>

Za pare dni w niedziele 29 września Win95 przesunie czas o godzinę
uważając, że zaczął się czas zimowy. Tymczasem od tego roku w całej
Europie czas letni kończy się nie w ostatnią niedzielę września ale w
ostatnią października. Być może w nowszych release'ch Win95 poprawiono
ten problem. Poniżej podaję jak to sprawdzić i ewentualnie poprawić.

Potrzebna jest możliwość edycji rejestru (Registry) Windows czyli
najprościej systemowy regedit.exe (piszę to bo podobno w wersji na
dyskietkach nie jest załączony). Jeśli się go nie ma można ściągnąć z
http://www.microsoft.com zestaw "Kernel Tools" (krntoys.exe), który
zawiera m.in edytor stref czasu na Win95 i NT (tzedit.exe) - z jego
pomocą jest to nawet prostsze: zmienić wrzesien na październik w strefie
"Lisbon Warsaw"i na nowo wybrać strefę czasu w Control Panel / Regional
Settings.

Bezpośrednio w registry dla uzyskania tego samego efektu należy poprawić
wartość pola (użytkownicy spolszczonych Win95 muszą tosobie jakoś
przetłumaczyć)
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Time
Zones\Lisbon Warsaw\TZI, dokładnie piętnasty bajt (14-y licząc od 0 ;->)
z 09 na 0A (czyli 10 szestnastkowo). Można teraz na nowo wybrać "Lisbon
Warsaw" jako strefę czasu albo od razu z rozpędu zmienić
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\TimeZoneInformation\StandartStart
(podobnie 09 na 0A) co wyjdzie na to samo ak ponowne wybranie strefy.

Przepraszam za elementarność wykładu lepiej jednak napisać za dużo niż
za mało).

Pozdrawiam

JP

--
Jacek Piskozub
        Institute of Oceanology PAS, Sopot, Poland