Re: G'95 - ciekawostka

Autor: Michal Sobkowski (msob_at_ibch.poznan.pl)
Data: Wed 02 Oct 1996 - 08:53:56 MET DST

Marek Zatorski wrote:
> Ktos uczony "w Win95" juz tlumaczyl jak i co zmienic w system.ini? lub
> win.ini? zeby zagraly ustawienia czasowe. Od tygodnia przegladam
> pokrewne grupy ale nie moge trafic i zaluje bo mnie tez ten problem
> spotkal. Moze kto sobie przypomni?

Podał to Jacek Piskozub:

"Poniżej podaję jak to sprawdzić i ewentualnie poprawić. Potrzebna jest
możliwość edycji rejestru (Registry) Windows czyli najprościej systemowy
regedit.exe (piszę to bo podobno w wersji na dyskietkach nie jest
załączony). Jeśli się go nie ma można ściągnąć z
http://www.microsoft.com zestaw "Kernel Tools" (krntoys.exe), który
zawiera m.in edytor stref czasu na Win95 i NT (tzedit.exe)
- z jego pomocą jest to nawet prostsze: zmienić wrzesien na październik
w strefie "Lisbon Warsaw"i na nowo wybrać strefę czasu w Control Panel /
Regional Settings. Bezpośrednio w registry dla uzyskania tego samego
efektu należy poprawić wartość pola (użytkownicy spolszczonych Win95
muszą tosobie jakoś przetłumaczyć)
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Time
Zones\Lisbon Warsaw\TZI, dokładnie piętnasty bajt (14-y licząc od 0 ;->)
z 09 na 0A (czyli 10 szestnastkowo). Można teraz na nowo wybrać "Lisbon
Warsaw" jako strefę czasu albo od razu z rozpędu zmienić
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\TimeZoneInformation\StandartStart
(podobnie 09 na 0A) co wyjdzie na to samo ak ponowne wybranie strefy.
Przepraszam za elementarność wykładu lepiej jednak napisać za dużo niż
za mało). Pozdrawiam
JP -- Jacek Piskozub Institute of Oceanology
PAS, Sopot, Poland mailto:piskozub_at_iopan.gda.pl
http://www.iopan.gda.pl/~piskozub "

Michał

--
          Michał Sobkowski   mailto:msob_at_ibch.poznan.pl