Re: Twardy sie nie bootuje...

Autor: Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_telbank.pl)
Data: Tue 01 Oct 1996 - 21:45:54 MET DST

kuran_at_psk2.am.lodz.pl (Wojtek Kuran) wrote:

>Ja mam dwa Caviary 31600 - jeden w pracy, a drugi w domu - i z oboma sa
>klopoty przy bootowaniu. Co prawda komputery sa dosc stare (nie maja
>kontrolerow EIDE) i na jednym chodzi Ontrack. I AMIBIOS.
>
>Po wlaczeniu komputera trzebna odczekac chwile (wystarczy pelny test pamieci
>16 MB z tickami) i wszystko jest OK. Jezeli podczas testu pamieci wcisne ESC
>( pominiecie testu), lub - co nie daj Boze - ustawie CMOSa tak, aby pamiec
>nie byla testowana - to komputer z dysku sie nie bootuje. Wciskam reset - i
>wszystko OK.

> [...]

Mialem, dawno temu, podobna historie z komputerem 286 od Ocipusa SA
i Caviarem 80. Startowal tylko po 'twardym' resecie, albo po
opoznieniu startu przez wejscie w setup (typowa iloscia pamieci
bylo wtedy 1 MB, wiec czas testu byl za krotki). Pomogla wymiana
plyty glownej...

Grzegorz Bodaszewski
== warta_olsztyn_at_telbank.pl