Re: *.rar

Autor: Grzegorz Redlarski (gred_at_amedec.amg.gda.pl)
Data: Tue 01 Oct 1996 - 13:56:18 MET DST

zylla_at_lodz1.p.lodz.pl (Romuald Zylla, T.Uni. of Lodz, PL) wrote:

>Zastanawiam sie jakich cech domagaja sie ludzie od archivizera:
>Co jest najwazniejsze ?
>1 jakosc pakowania ?
>2 elegancja interfejsu ?
>3 szybkosc pakowania ?
>4 szybkosc rozpakowania ?
>5 szybkosc "updatowania" ?
>6 mozliwosc uratowania calego archiwum przy
> padnieciu np 1 sektora na nosniku ?
>7 powszechnosc stosowania ? tzn jest na OS/2 Windows DOS Amiga etc
>8 Zdolnosc do zrobienia samorozpakowujacego archiwum EXE
> ewentualnie, ze ten dodatek SFX jest maly.
> [...]

W RAR'ze podoba mi sie przede wszystkim kompresja. Uzywam go glownie
do archiwizowania rzeczy, ktorych byc moze nigdy nie bede
rozpakowywal, jednak tego nie wykluczam. Do codziennego uzytku uzywam
xtree. Pakuje w formacie pkzip. Jest bardzo uniwersalny i wygodny.
Mozna np. wybrac sobie okreslone pliki, katalogi lub galazie na calym
dysku (lub wszystkich dyskach), kazac mu wsrod nich wyszukac pliki z
okreslonym slowem, i te wybrane pliki zarchiwizowac z zachowaniem
struktury katalogow. Jest to tylko maly przyklad jego mozliwosci. Poza
tym korzystam z drvspace na jednej duzej partycji. Pozwala to m. in.
zapomniec o wielkosci jednostki alokacji. Zachecam do sprawdzenia ile
macie procentowo malych plikow o wielkosci np. od 1B do 4kB (mozna to
dosc latwo zrobic np. przy pomocy xtree). Ile to by zajelo miejsca
przy jednostce alokacji np. 32kB mozna sobie policzyc. U mnie (w
pracy) wychodzi ponad 50% (ponad 5000 plikow). Wychodzi na to, ze
zapisane na dysku nieskompresowanym zajelyby ponad 160MB choc maja nie
cale 7MB.

gr