Re: Archiwizacja a prawo autorskie

Autor: Piotr Trzcionkowski (trzcionk_at_us.edu.pl)
Data: Mon 30 Sep 1996 - 00:57:31 MET DST

24 Sep 1996 16:09:53 +0200, wojtekp_at_tch.waw.pl (Wojtek Piecek)
napisal(a):

>Powinna jednak sprawdzic, w przeciwnym wypadku staje sie wspolnikiem.

Nie za bardzo tzn. tak samo jak Ty powinienes sprawdzac czy na
pozyczonym kompakcie (z sharewarenm dajmy na to jest cos pirackiego).
Jak nie masz podstaw sadzic, ze to ulradzione to niby czemu mialbys
byc zobowiazany do czegokolwiek. Moze dla swojego dobra.

>Podobny problem byl kiedys z robieniem mirrora sunsite.unc.edu, pojawil sie
>byl tam kiedys plik ktorego autor nie zyczyl sobie aby byl free i pozniej
>krecil glosno nosem bo pliczek w kilka godzin pozniej lezal na setkach
>serwerow na swiecie. Wlasciwie to osoba robiaca mirro nie byla winna (bo
>robi wszystko skrypt) ale z drugiej strony (z punktu widzenia prawa)
>dopuscila sie przestepstwa. nie pamietam jak sie to skonczylo, niemniej
>jednak skala tworzenia plytek jest na mniejsza skale (no, powiedzmy),
>natomiast duzo latwiej sprawdzic legalnosc danych.

To przeciez troche inna sytuacja. Udostepniasz program bez zgody
wlasciciela dla osob trzecich. Jesli ktos poda sie np. za autora tegoz
programu i pozwala na jego rozpowszechnianie sunsite nie ma powodu
sadzic, ze jest inaczej i nie ponosi zadnej winy za to. Ale ten oszust
zdecydowanie tak.
A jak dajesz HD do archiwizacji zalozenie jest takie, ze to twoje dane
do ktorych masz wszelkie wymagane prawa i na dodatek robisz to dla
swojego prywatnego uzytku.

>No i tyle teorii. Jak jest naprawde to wszyscy wiedza, co wiecej, wszyscy
>wiedza rowniez jak to dalej bedzie ...

Chyba tak. Zlodziejstwo na kazdym kroku.

>-w

Piotr Trzcionkowski
tel. +48 (0-32) 1-284-907
mailto:trzcionk_at_us.edu.pl