Re: QuickCam

Autor: Jaroslaw Rafa (raj_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Thu 26 Sep 1996 - 21:35:24 MET DST

Zbigniew Olearczyk wrote:
> Nie probowalem videokonferencji bo niby z kim :-) ale z wypowiedzi
> osoby od ktorej to dostalem (free) wiem ze na zwyklym drucie z
> modemami 28800 mozna bylo sie ogladac, o rozmowie nie bylo mowy, bo
> slychac bylo spagetti.
> Wyjsciem w tej sytuacji bylo pokazywanie sobie kartki z napisanymi
> flamastrem slowami. Cyba nie o to chodzi temu co wyda na to ponad
> 7 baniek.
Zaraz! Czym oni te telekonferencje robili?
Czy bylo slychac czy nie, to jest wina programu, a nie kamery. Co ma
kamera do transmisji dzwieku?
Jezeli uzywali CU-SeeMe (tego sie najczesciej uzywa z ta kamera) to
faktycznie na transmisje dzwieku ma on dosyc wysokie wymagania na
przepustowosc - 17 kbps w trybie Delta-Mod, 36 kbps w DVI. Tak ze modemy
raczej odpadaja. Ogladac sie mozna faktycznie niezle. A co do tego
pokazywania kartki z wypisanymi slowami... kompromitacja! Toz CU-SeeMe
ma od tego okienko "chat", gdzie mozna sobie przesylac wiadomosci
tekstowe jak na IRC.

--
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa