Re: UPS!

Autor: Jacek Nogala (jacekn_at_msp.waw.pl)
Data: Thu 26 Sep 1996 - 08:42:29 MET DST

Jarek Lis wrote:

> : "I guess I should add that I DID have one fail - after a lightning
> : strike caused a transformer in the alley to blow and sent a surge
> : through the building that blew out several appliances, including the
> : APC. Nothing attached to the APC was damaged, though. I was there when
> : it happened. Pretty spectacular display, if you like fireworks."
>
> Tylko drobnostka - czy to nie byl UPS-ONLINE. Generalnie - ze trzy razy
> drozszy przy tych mocach. Dalej - takie uderzenia trudno porownywac.
> Gdyby obok stalo pare innych UPS i one tez by zawiodly..

APC nie robi on-line. Wylacznie line-interactive i stand-by (seria
Back). Poza tym, jak na moj gust to UPS nie zawiodl - ochronil
podlaczony sprzet.

> : ProtectNet - zabezpieczenia linii logicznych: 10BaseT, 10Base2, Token
> Gdzie to kupic? Bo ostatnio to przez dwa miesiace czekalem..(BNC)

U nas (MSP) w tej chwili sa - ale sprzedajemy wylacznie resellerom.

> : ograniczona, aby nie odflitrowac informacji). Ciekawostka jest
> : dozywotnia gwarancja: jesli urzadzenie nie nosi zewnetrzych sladow
> : uszkodzenia (np. spalenie), to w razie awarii jest wymieniane na nowe.
>
> P.S. A jak sie sprawdza ze jest uszkodzone?
> Bo rozumiem ze jak piorun walnie, to sie protektor topi, i widac
> ze jest zewnetrznie uszkodzony.
> A jak sprzet spalony a protektor caly ... to protektor jest
> wymieniany za darmo.

Nie robilem na tym testow zniszczeniowych, ale jak na moj gust moze sie
to zniszczyc bez widocznych oznak zewnetrznych (w srodku jest troche
elektroniki). O ile dobrze pamietam, to ma obowiazek zadzialac bez
uszkodzenia na impulsy do 6000V (nie mam pod reka materialow, zeby to
sprawdzic). Nie dziala - jesli nie przenosi sygnalow.