Re: UPS!

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Wed 25 Sep 1996 - 18:42:32 MET DST

Jacek Nogala (jacekn_at_msp.waw.pl) wrote:
: UPS to nie tylko zabezpieczenie przed zanikiem napiecia - takze przed
: zakloceniami, przepieciami itp. O UPSach APC slyszalem sporo pozytywnych
: opinii, ale najwieksze wrazenie zrobilo na mnie kilka informacji o tym,
: jak sie zachowuja w przypadku katastrofy spowodowanej uderzeniem pioruna
: w linie energetyczna. Oto zachowany przeze mnie fragment (z
: comp.os.netware.misc):
: "I guess I should add that I DID have one fail - after a lightning
: strike caused a transformer in the alley to blow and sent a surge
: through the building that blew out several appliances, including the
: APC. Nothing attached to the APC was damaged, though. I was there when
: it happened. Pretty spectacular display, if you like fireworks."

Tylko drobnostka - czy to nie byl UPS-ONLINE. Generalnie - ze trzy razy
drozszy przy tych mocach. Dalej - takie uderzenia trudno porownywac.
Gdyby obok stalo pare innych UPS i one tez by zawiodly..

P.S. Z innych ciekawostek, to pamietam list amerykanina 'czy ktos pomoze
  mi zabezpieczyc sie przed przepieciami. Mieszkam w elektrowni i
  raz zdarzylo sie nam miec w gniazdkach 15kV, z pradem dyspozycyjnym
  w kA'.

: Oczywiscie nie oznacza to, ze TYLKO UPSy APC tak sie zachowuja. Po
: prostu nie zdarzylo mi sie slyszec podobnej opinii o innych markach.

Wspomniany Elektroman - po uderzeniu pioruna wylecial z niego
bezpiecznik. Cos musialo zdrowo walnac, biorac pod uwage, ze naprawde
wylecial krotkim lotem. Poza oprawka zero uszkodzen.
Ale to tylko w ramach ciekawostki.

: ProtectNet - zabezpieczenia linii logicznych: 10BaseT, 10Base2, Token
: Ring, RS (9 i 25 pin, DTE i DCE) oraz telefon (na dwie linie).

Gdzie to kupic? Bo ostatnio to przez dwa miesiace czekalem..(BNC)

: Zabaezpieczaja glownie przed przepieciami (filtracja szumu jest
: ograniczona, aby nie odflitrowac informacji). Ciekawostka jest
: dozywotnia gwarancja: jesli urzadzenie nie nosi zewnetrzych sladow
: uszkodzenia (np. spalenie), to w razie awarii jest wymieniane na nowe.

P.S. A jak sie sprawdza ze jest uszkodzone?
    Bo rozumiem ze jak piorun walnie, to sie protektor topi, i widac
    ze jest zewnetrznie uszkodzony.
    A jak sprzet spalony a protektor caly ... to protektor jest
    wymieniany za darmo.

Jarek.