Re: Cache w Netscape 3.0

Autor: Krzysztof Marek Matyskiel (K.Matyskiel_at_ia.pw.edu.pl)
Data: Tue 17 Sep 1996 - 01:36:13 MET DST

Piotr Trzcionkowski <trzcionk_at_us.edu.pl>:

> Niektore strony trzyma ale np. mojej glownej nie. Okropnie to
> denerwujace moze ktos wie co z tym zrobic ? Mam dziwne wrazenie, ze
> wplyw na to ma sekwencja #exec, ktora dodalem na stronie.
Dokladnie tak!! ;-))
Jesli uzywasz #exec to uzywasz SSI (Server Side Includes). Powoduje to,
ze serwer nie za bardzo wie jaka jest data ostatniej modyfikacji pliku i
nie podaje jej przegladarce. Jesli przegladarka jej nie zna to nie moze
zweryfikowac czy powinna pobrac wersje z cache czy tez z serwera i zawsze
pobiera z serwera.
Aby temu zaradzic (jesli serwer ktorego uzywasz to Apache) trzeba
ustawic XBitHack Full (a nie tylko On) oraz
ustawic chmod g+x na Twoim pliku z SSI. Dzieki temu za date modyfikacji
dokumentu SSI bedzie uznana data modyfikacji glownego pliku.
        Pozdrawiam
                KMS

--