Re: Prosba o pomoc

Autor: Jaroslaw Tabor (formatc_at_hsn.com.pl)
Data: Fri 13 Sep 1996 - 16:28:52 MET DST

In <Pine.LNX.3.95.960912192006.15969F-100000_at_ornak.waw.pdi.net>, Tomasz Leszczynski <zeton_at_ornak.waw.pdi.net> writes:

>Uprzejmie prosze szanownych kolegow o garsc informacji. W przeciagu
>miesiaca szkola w ktorej pracuje uruchamia nowa pracownie. Nie chcac kupic
>bubli mam nastepujace pytania:
>
>1. Jaki rodzaj plyty glownej (proc. Pentium 100 albo 133).
>
>Slyszalem ze sa plyty fabrycznie zwalone i kupujac sprzet chcialbym od
>sprzedawy uslyszec jaka plyte wklada i ewentulanie zaprotestowac.
>
>2. Od kogo kupic :)
>
>To znaczy czy sa jakies firmy na ktorych Panstwo sie nacieli?

Sprawe nieuczciwych firm jest trudno rozwiazac. Ni chec tu nikomu robic
reklamy ani anty reklamy, natomiast proponuje zastosowac inne rozwiazanie.

Nalezy zamowic komputery z zainstalowanym oprogramowaniem, z dowiezieniem
i zainstalowaniem w szkole. Umowe nalezy tak sprecyzowac zeby firma
zobowiazala sie do usuwania wszelkich usterek na miejscu i okreslonym czasie
np. 72 godziny. Platnosc nalezy zrealizowac nstepujaco: 50% w momencie
dostarczenia sprzetu reszta np. po miesiacu bezawaryjnej pracy.

Rynek komputerowy jest mocno nasycony, i znalezienie firmy ktora sie na to
zgodzi nie bedzie problemem, szczegolnie przy wiekszym zakupie.
Rozwiazanie to jest tylko troche drozsze, a warunki zmusza dostawce
do wybrania dobrego sprzetu (wiem, bo sam realizowalem takie zamowienia).

Miesiac, to jest z krytyczny czas po ktorym jak sie nic nie sypnie to bedzie
chodzilo na zawsze, poza tym jesli sprzedawca dowiezie i zainstaluje komputery
osobiscie to nie bedzie mogl sie wykrecac nieprawidlowa instalacja.
To samo dotyczy oprogramowani. Jak zainstaluje to dostawca, to nie bedzie
mowil ze to wina oprogramowania jak cos sie bedzie walic.
Takie zamowiania lepiej jest skladac do niewielkich firm, dla ktorych zamowienie
na np. 10 komputerow jest bardzo powazne, i sie nim przejma. Poza tym rozmowy
z firmami ktore maja swoich prawnikow i sprzedaja komputery
na setki jest dost trudne.

To tyle zycze sukcesu:)