Re: Tu sa protesty na protesty

Autor: Grzegorz Szyszlo (ZNIK_at_pluton.pol.lublin.pl)
Data: Fri 06 Sep 1996 - 16:46:50 MET DST

> From: kjjez_at_bull.mimuw.edu.pl (Karol Jez)

> No nie wiem, czy masz racje.

racja jak zwykle lezy po srodku :)

> Ze tak wyglada wiekszosc pism komputerowych,
> - to fakt. ale przeciez nikt Ci nie broni kupic czasopism dotyczacych
> tylko linuxa, OS/2 czy czego tam jeszcze chcesz.

dlatego nie zagladam wogole do czasopism, gdzie jest omawiana
wylacznie tematyka microsoft i pochodnych. sa baaardzo ograniczone.

> A ze wiekszosc pisze o MS - to wg. mnie cos w rodzaju kolka:
> 1. najpierw agresywna kampania MS ( w koncu im wolno na reklame wydac
> 200 czy 400 mln. dolarow).

slusznie. wolno. moga na reklame tez wydac caly swoj dochod. co mnie
to. jednak po dziennikarzach nalezaloby oczekiwac inteligencji chocby
w sladowych ilosciach :) a nie ograniczaniu sie do jednego.

> 2. ludzie kupuja W95

szkoda ze nie ma nigdzie statystyk dlaczego ci ludzie kupuja win95.

> 3. jest rynek,spory, wiec mozna zarobic piszac o nim.

to jest prawda. jednak ja osobiscie balbym sie jak ognia pisania
jedynie pod win95. co ja mialbym zrobic jak przyszloby do mnie
stado klientow z pretensjami ze sie wiesza ?

> 4. jak pisza, tzn. program popularny, sporo osob go uzywa - to i ja kupie.

to jest prawda. zadzialala spirala zamknieta (czy jak jej tam:)

> 5. rynek sie powieksza - to znowu sie pisze o MS.

no. to troche kontrowersyjne stwierdzenie.

> 6. itd...

:)))))))))))))))
6. niewiedza uzytkownikow powoduje ze kupuja buble :)

> Inna sprawa, jak wygladaja te testy:
> w kazdym numerze jest ich conajmniej kilkanascie (soft + hard).
> Ile osob pracuje w takim laboratorium ? A przeciez oprocz tego musza
> jeszcze cos napisac, wpasc na promocje,... .

skoro maja mi kit wciskac bo maja promocje, no to ja z nich
rezygnuje. sorry.

> Ile zostaje na przetestowanie programu/sprzetu?

sporo. chociaz system mozna potestowac chocby przez godzine zeby
miec ogolne pojecie co jest wart. nie licze tu czasu instalacji,
bo tu tez wychodza przeboje.

> Wiec nic dziwnego,
> ze te testy sa g....o warte.

wiec po co wogole sa, i po co piszacy opieraja sie na tychze testach
jak na pewnikach ? ot brak obiektywizmu.

> Ale przeciez ladny interfejs i dobra
> (znaczy: obszerna i po polsku) instrukcje kazdy zauwazy.

wizualnie moze ladny, ale niespecjalnie przemyslany.
zas jesli chodzi o instrukcje. jest w niej duzo wody :))

> no i znow plus
> dla MS.

sorry jakos nie zauwazylem. ja moge tez sobie po prostu narysowac
jakis bardzo ladny obrazek, i powiedziec ze to cudowny GUI bo
przeslicznie wyglada :)))

> A nawet jak ktos w koncu znajdzie jakis blad to tylko o nim
> wspomni, bo i tak miejsca juz nie ma.

no to fajnie. byki w win95 znalazlem w ciagu 10minut jak przy nim
siadlem. coz to za wspaniali fachowcy, ktorzy w koncu (czyli dlugo?)
znajda jakis blad i go w dodatku przemilczaja nadal chwalac watpliwe
zalety calosci ? bo te cale ms'y maja tylko jedna zalete. jest kupa
graficznego softu (tzn. pracujacego w grafice). na tym zalety sie
koncza.

> I mysle, ze ten schemat szybko sie nie zmieni... >

ja nadal mam watpliwosci czy sie nie zmieni. ale to sa moje
watpliwosci :))

> KJ

krotko mowiac piszmy bardzo dobrze o windowze wszelkiej masci
napedzajac klientow firmie ktora wytwarza buble :))) taka jest
niestety szara prawda.

         /=====\__/=====/ http://avalon.wbc.lublin.pl/~znik |
          polecam http://www.agh.edu.pl/ogonki/ mime.html