Re: Pamiec w Pentium

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Fri 06 Sep 1996 - 09:36:18 MET DST

On Thu, 5 Sep 1996 21:57:46 +0200, Andrzej Karpinski wrote:

>teoria: edo jest dokladnie 24% wydajniejsze od klasycznych fpm.
[...]

?????????????????????????????????
czy ta teoria ma jakies uzasadnienie teoretyczne
czy to hipoteza robocza made by Karpio?
;-)

>praktyka: pamieci edo zwykle sa 60ns lub szybsze. jesli do tego
>dorzucisz przyrost predkosci spowodowany wlasnie edo'alnoscia
>to masz prawie 50% wydajniejsze pamieci. w dobrych plytach glownych
>(np. asus t2p4) faktycznie prawie tyle wychodzi w porownaniu
>z gorszymi plytkami i klasycznymi fpm.

chyba tylko porownujac stara plyte z 80ns DRAM (nawet nie Fast Page)
z nowa plyta z 60ns EDO. A i to przy zalozeniu, ze na zadnej z nich
nie ma cache.

Tak mi sie przynajmniej wydaje, aczkolwiek w tej dziedzinie
doswiadczenie mam zdecydowanie mniejsze od Twojego, wiec
jeslibys rzucil jakimis konkretnymi danymi, chetnie poczytam

Grego