Re: Pamiec w Pentium

Autor: Grzegorz Szyszlo (ZNIK_at_pluton.pol.lublin.pl)
Data: Fri 06 Sep 1996 - 14:15:51 MET DST

> From: "Gregorio Kus" <Grego_at_RMnet.IT>

> [...]
>
> ?????????????????????????????????
> czy ta teoria ma jakies uzasadnienie teoretyczne
> czy to hipoteza robocza made by Karpio?
> ;-)

czasem wrecz wypada mi stanac w obronie karpia :)))))
chodzi o same time na kopytkach (nozkach jak kto woli). te kosci
troche dluzej przetrzymuja dane na wyjsciu, tak ze procesor
moze wystawic kolejny adres jeszcze czytajac poprzednie dane.
dzieki temu przy seryjnym odczycie wychodzi dokladnie 50% szybciej.
ale proc od czasu do czasu siega gdzie indziej :) wtedy spada
ponizej 50%

> chyba tylko porownujac stara plyte z 80ns DRAM (nawet nie Fast Page)
> z nowa plyta z 60ns EDO. A i to przy zalozeniu, ze na zadnej z nich
> nie ma cache.

to niestety prawda. ja u siebie nie odczulem wzrostu szybkosci
przy zastosowaniu edo zamiast fast page. ale byc moze jestem
w szczegolnym polozeniu :) w kazdym badz razie inni tez niespecjalnie
odczuli wzrostu szybkosci jak sa obudowani porzadnym pb cache :))))

tez sie podlaczam do twojej prosby

         /=====\__/=====/ http://avalon.wbc.lublin.pl/~znik |
          polecam http://www.agh.edu.pl/ogonki/ mime.html