Re: Plyta ASUS P55T2P4 i Pentium 200

Autor: Piotr Sobczak (piotrs_at_tch.waw.pl)
Data: Wed 04 Sep 1996 - 16:57:20 MET DST

Karol Jez napisal (-a) :
> : Wszystkie plyty ASUSa z rodziny xP55Txx (TP4XE, TP4N, T2P4, T2P4D, TVP4),
> : ktore posiadaja na bloku zworek do ustawiania mnoznika wewnetrznego pozycje
> : "x3" chodza prawidlowo z iP200, pod warunkiem, ze ma sie wgrany najnowszy
> : BIOS. W instrukcji plyty wyprodukowanej przed lipcem'96 nie jest oficjalnie
> : napisane ze dziala ona z iP200 oraz brak dla niego opisu ustwien
> : odpowiednich zworek (ASUS ma pewne uklady w intelu i chce byc z nimi OK).
> : Na starszych P55TP4XE moze nie byc nawet w instrukcji mowy o ustawieniu dla
> : iP150 i iP166.
> [...]
Procesor P55C bedzie zasilany (dosc prawdopodobnie) nizszym napieciem niz
P54C. ASUS w najnowszych wersjach plyt xP55Txxxx montuje wiekszy zestaw (o
trzy wiecej) regulatorow napiecia dla innych procesorow niz tylko P54C
(AMD,Cyrix,P55C). Dla P55C zarezerwowano tam napiecie 2.8Volta. Poniewaz
TP4XE jest juz od dawna nieprodukowana wiec nie bedzie mogla obslugiwac
P55C. Dla P55C jest potrzebny rowniez ZIF Socket 7 a nie 5 bo procesor ten
ma o jedna nozke wiecej niz P54C i nie wejdzie do starego gniazda. Dodatkowa
nozka w P55C mowi plycie/regulatorowi napiecia ze to on i ustawia dla siebie
odpowiednie napicie. W plytach z gniazdem VRM, obok gniazda ZIF, wlasnie ta
dodtatkowa nozka z P55C idzie do regulatora VRM i sterujac nim ustwia sobie
odpowiednie napicie dla siebie. Oczywiscie trzeba bedzie sobie jeszcze
gdzies dokupic taki regulator VRM do swojej plyty. ASUS zrezygnowal z VRMa
a zamiast niego wstawil uklad z kiloma malymi regulatorkami wprost na plyte.

Piotrek