Re: Do fachowcow laickie pytanie

Autor: Pawel Wimmer (pawel.wimmer_at_lupus.waw.pl)
Data: Mon 02 Sep 1996 - 18:17:37 MET DST

> Nie wiem, jak z kompatybilnoscia wersji, ale w ogole na temat
> przygotowywanej przez PWN encyklopedii na kompakcie slyszalem same
> niedobre opinie. Tak sie sklada, ze wykonuje czasem prace dla
wydawnictwa,
> ktore rowniez wydaje encyklopedie (choc jeszcze nie na kompakcie), i
> dysponowalem informacjami "z pierwszej reki".
> Encyklopedie na CD ida zazwyczaj w dwoch kierunkach. Albo, tak jak
> Encarta, szokuja uzytkownika multimedialnym efekciarstwem, za ktorym nie
> zawsze stoi rzetelna, pelna informacja (w M$ E. informacje sa, oglednie
> [...]

Poniewaz pisze przewodnik do tej encyklopedii, pozwalam sobie na pare uwag,
gdyz mam staly kontakt z programem.

Pierwsze wersje byly dosc ciezkawe. Nawet druga beta chodzila bardzo wolno.
Ja sam dostalem nowe exe pare dni po wypuszczeniu bety 2 i szybkosc, na
rozsadnym komputerze, mozna uznac za znosna. Vulcan zwalczyl takze problem
256 kolorow, wiec nie trzeba bedzie zapuszczac HiColor.
Encyklopedia jest dosc nietypowa jesli chodzi o nawigacje i system
wyszukiwawczy, ale ma pare naprawde ladnych rozwiazan. Mysle, ze calosc nie
sprawi zawodu, choc nawyki z Encarty i Bookshelfa beda niezbyt przydatne.
Po prostu Vulcan zawsze robil programy po swojemu.
Oczywiscie mowa tutaj o udziale Vulcana, czyli stronie czysto
programistycznej.

--
Pawel Wimmer
Redaktor / Editor