Re: Pytanie o 586

Autor: Radoslaw Poplawski (radekp_at_mail.geocities.com)
Data: Thu 29 Aug 1996 - 15:20:38 MET DST

> From: "Zbigniew Olearczyk" <ZBOLE_at_star.kul.stalwol.pl>
>
> Mam zamiar zmienic 486 na AMD586
> Jesli ktos powyzszego doswiadczyl to prosze o opinie.

Zakladam, ze chodzi o K5. Mialem taki procesor dwa dni na testach.
Byl to K5 90MHz.

Najpierw myslalem ze spokojnie pojdzie na 100MHz. Niestety - nie
poszla, na dodatek ciekawie sie sypala. Intel zbyt podkrecony po
prostu zawiesza sie, AMD nie - po prostu zaczynaja sie sypac
programy. K5 nie chodzil dobrze nawet po przestawieniu zegara na
90MHz - programy dalej sie wysypywaly, ale znacznie rzadziej. Problem
rozwiazalo zwiekszenie "wait-state"'ow dla pamieci.

Podsumowujac: jesli P75 chodzi na 100MHz z minimalnie ustawionymi
"wait-state"ami, a AMD nie potrafi sobie z nimi poradzic na swojej
nominalnej predkosci a nawet mniejszej (po jego ustawieniu na 75MHz
dalej nie moglem podrasowac wait-stateow), to wybor raczej jest
prosty. Ja w kazdym badz razie AMD zwrocilem.

I jeszcze: wszystkie programy generalnie chodzily dobrze pod AMD,
jedynie rozne testery dostawaly szalu (smieci na ekranie, uwagi o
Cyrixie 93MHz, itd.)
Radoslaw Poplawski (A(+)(C)e)
E-mail: radekp_at_geocities.com