win 95 i centrala z 1961 roku

Autor: Marcin Bajko (pinky_at_rubikon.net.pl)
Data: Fri 30 Aug 1996 - 08:29:03 MET DST

>To: modemy_at_ia.pw.edu.pl
>From: Marcin Bajko <pinky_at_rubikon.net.pl>
>Subject: win 95 i centrala z 1961 roku
>
>Czesc Wszystkim!
>
> Mam problem, ktorego nie moge w zaden sposob rozwiazac, mianowicie:
>kumpel mieszka na wsi, w ktorej jest reczna centrala. Chcialby sobie
zadzwonic na 202122 (internet TPSA) ale niestety sie to nie udaje. Oto
szczegolowy opis:

> [...]
> nie zaznaczone Czekaj na sygnal przed wybraniem numeru
> nie zaznaczone Odwolaj wywolanie jesli brak polaczenia w czasie...
> nie zaznaczone Przerwij polaczenie jesli bezczynne
> Ustawienia portu:
> Uzyj 16550, bufory oba na max
> Zaawansowane:
> Uzyj kontroli bledow, kompresja, RTS/CTS, modulacja standardowa
> Opcje:
> Wywolaj okno terminala po wybraniu numeru,
> Wybieranie reczne lub przez operatora.
>
>Oto co sie dzieje:
> telefonem dzwonimy na centrale, prosimy pania o polaczenie z w/w
numerem, slychac jak pani wybiera numer, sygnal, odbiera modem. W tym momencie
> [...]
> albo probuja sie laczyc i robia to ale po okolo 2 sek.
> komputer wyswietla, ze polaczenie nie nawiazane (modemy sa w
trakcie
> negocjacji a wyglada na to, ze WIN im nie pozwala skonczyc i
> przerywa!!! tak to wyglada)
> albo lacza sie na 2400
>
>Probowale w tym miejscu, w ktorym sie wpisuje dodatkowe polecenia dla
modemu, nastepujacych rzeczy:
> atx1, atx3 - disable DIAL TONE detect
> roznych predkosci
> wylaczyc V.24, V.FC
>
>Probowalem takze przy wylaczonej detekcji DIAL TONE wybrac modemem 1,
podczad laczenia przez pania na centrali, mniej wiecej tak zgrywajac to w
czasie, zeby odpowiedz modemu TPSA wydawala sie nastepstwem wykrecenia w/w
jedynki. Oczywiscie wtedy wylaczalem "Laczenie przez operatowa" w DialUp...

>W zaden sposob do polaczenia nie dochodzi.
>
>Ok, uruchamiam DOS'a, 6.22, odpalam TERMINATE'a, dzwonie na centrale, pani
mnie laczy, modemy sie dogaduja ale:
> nie chca isc szybciej niz 16800 (na ucho slychac super, czyzby
centralka obcinala zakres czestotliwosci?)
> nie chca sie laczyc na V.34, V.FC.
>
>Pal to licho, niechby bylo i tak, ale pod gownem zwanym Win (sorry ale cala
noc dzisiaj na to zmarnowalem i teraz siedze w pracy i usiluje wygladac
przytomnie) nic nie moge uzyskac!!! BTW zdazylem sie zaprzyjaznic z pania na
centrali. Oto co odczytala z tabliczki znajdujacej sie na "stanowisku" jak
to nazywala: