Re: Wyniki REFERENDUM (i komentarz)

Autor: Grzegorz Szyszlo (ZNIK_at_pluton.pol.lublin.pl)
Data: Mon 26 Aug 1996 - 14:13:28 MET DST

> From: szymon_at_galaxy.uci.agh.edu.pl (Szymon Sokol)

> rzeczywi cie nie chce/nie mo e... z moich statystyk u ywanych w pl.*
> readerow wynika, e NIE MO E (obecnie) u ywa ISO ca. 15% populacji.

czyli 1/6 calosci. sporo. Lecz mam tu pytanie. czy owe 15% populacji
nie moze czytac poczty bo ich system poczty potrafi gadac tylko
7bitowo ? Czy dlatego ze maja terminale takie jakie maja ? I czy nie
da sie z tym nic zrobic ?
  Jesli sprawa jest wylacznie programowa, nie widze przeszkod zeby
u nich dokonywala sie wewnetrzna konwersja polegajaca na obcieciu
ogonkow. Jesli masz mozliwosci, zrob badania, w ilu % sposrod owych
15% wykonanie takiej konwersji jest niemozliwe.

> : nowy sposob pisania (i czytania) newsow. Zatem, chocia uwa am, e nie
> : mo na ju w tej chwili mie do kogokolwiek pretensji za pisanie w ISO,
> : trzeba jednak zna proporcje. Niektore grupy zwi zane z listami maj
> : nadal problemy z bramkowaniem nag owkow (nawet Szymon S. przesta - na
> : razie - pisa w ISI do news:pl.listserv.sf-f ). S grupy mniej i
> Zaczn z powrotem, gdy tylko administrator tego listserva
> (listproc_at_ia.pw.edu.pl) dokona upgrade'u.

dobrze by bylo. fakt faktem, ze do tej pory bylo SMTP , 7bit.
teraz go jednak trudno spotkac, zaczyna masowo sie pojawiac ESMTP.
praktycznie rozni sie tym, ze dla ESMTP trzeba sie przedstawic EHLO ,
a dla SMTP --> HELO . potem koduje w/g. zyczenia.

przy okazji mam pytanko. czy sendmail, lub jego odpowiedniki, nie
powinny dokonywac automatycznej konwersji przy wysylaniu listu
(sprawa dotyczy mail) gdy stwierdza ze maja do czynienia z SMTP a nie
ESMTP ? mysle ze te kwestie powinnismy bardziej szczegolowo rozwazyc.

         /=====\__/=====/ http://avalon.wbc.lublin.pl/~znik |
          polecam http://www.agh.edu.pl/ogonki/ mime.html