Re: Dyski 1.2GB - opinie

Autor: Jaroslaw Tabor (formatc_at_hsn.com.pl)
Data: Thu 22 Aug 1996 - 14:03:30 MET DST

In <5A67CAD2DA3_at_golem.umcs.lublin.pl>, KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl (Andrzej Karpinski) writes:

>A to sie bardzo pomyliles :) bo:
>a) 10mbps nie osiaga zadna karta
>b) sa karty wolniejsze i szybsze i to na dwa sposoby:
> b1) obciazenie procesora
> b2) predkosc transmisji
> b3) dodatkowe funkcje (bufory, transmisja jednoczesnie do ram i
> net, itd)
>c) przy wiekszosci kart transfer w nieobciazonej sieci wynosi
> faktycznie ok. 300kb/s lub niewiele wiecej.
>
>karpio

1. Ethernet jest taktowany zegarem 10MHz, i co za tym idzie moze osiagac
maksymalny transfer 10Mbps ( 10 mln bitow na sekunde,
co odpowiada ok 1 MBps ( 1 milion bajtow na sekunde ) po uwzglednieniu bitow
synchronizujacych. )
2.Wysylanie w czystej sieci ramek Ethernetu, jest ograniczone tylko
przez ta wartosc. Lepsze karty na wolnych komputerach cos pomagaja
ale na komputerach klasy 486 jest to BEZ ZNACZENIA.
3. 300 KBps to jest przecietny transfer na Lantasic'u. Pod Netware wychodzi
zazwyczaj ok. 700KBps. Jest to wynikiem stosowania takich a nie innych
protokolow sieciowych a nie kart.