Re: Video jako streamer ?

Autor: Jacek Masina (Jacek.Masina_at_opol.gazeta.pl)
Data: Thu 22 Aug 1996 - 10:35:50 MET DST

> Coooooooo? 120 MB ??? CHYBA GB ??? Bo kaseta video ma pojemnosc zdziebko
> wieksza
> niz 120 MB...

Niestety nie kolego, ta liczba jest prawdziwa, ok 120 MB na kasecie
180 - 240.
Dla Amigi VBS jest rzecza bardzo prosta. Caly bajer polega na zapisie
na kasecie video obrazu generowanego przez oprogramowanie VBS,
przeksztalcajace dane na paski biegajace na monitorze(cos jak kod
paskowy). Oprogramowanie jest proste i dobrze dzialajace (co na
pececie jest rzecza jeszcze do dzis trudna do osiagniecia), samo
wykrywa czy zostal nacisniety record w magnetowidzie i zaczyna zapis.
Odczyt z tasmy danych przebiega przez port szeregowy, do ktorego
podlaczamy obraz magnetowidy, przez wtyczke w ktorej zawiera sie
jeden komparator i kilka oporniczkow (koszt - ok 5 zl). I to jest
caly koszt tego urzadzenia + wtyczka RS.
Jest licznik tasmy i indeksy pozwalajace latwo wyszukac dane archiwum.

Co do bezpieczenstwa tego typu archiwizacji, z Amiga i magnetowidem 4-
glowicowym oraz przy uzywaniu tasm dobrych firm nie czeba sie obawiac
o dane.
Pecet, od poczatku kulawy w temacie video nie ma za bardzo szans na
takie archiwum. O innym sposobie zapisu danych na tasmie nie
slyszalem, wiec dla peceta trzeba jak zwykle szukac najtrudniejszego
i najdrozszego sposobu rozwiazania tego problemu, zeby na tym zlomie
cos sie dalo zrobic.

                                    MAsny 8^)

#################################################
       ^^^^^^^^^
               ^
               ^
           $ ^ $
        ^ ^ ^ $
           $
           $
           $
Jacek Masina - e-mail:Jacek.Masina_at_opol.gazeta.pl
Student Wyzszej Szkoly Inzynierskiej w Opolu, rok V