Re: Dyski 1.2GB - opinie

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Wed 21 Aug 1996 - 18:41:32 MET DST

> Uproszczenie. Na szybkosc "wyplywania" danych z dysku ma wplyw tez czas
> dostepu (a ten jest ciagle rzedu ms). A jak sie na dysk pcha kilku klientow
> to glowica trzeba troche pomachac. A ta 1ms przy 7MB/s to 7KB (10ms=70KB ;-))

nieprawda ze uproszczenie. przy kilkunastu stanowiskach nie zdarzaja
sie sytuacje, ze nagle kazdy z uzytkownikow potrzebuje raptownie
dostepu do 100 plikow na dysku. a obsluga 3-4 zadan to dla szybkiego
dysku ide nie jest zbyt skomplikowane zadanie (polecam test
polegajacy na odpaleniu kilku (3-4) animacji w formacie avi z hdd.
dysk jest obciazony dosc mocno ale mimo to odtwarza nadal plynnie -
wniosek: wyrabia sie. podobnie jest z siecia, z ta uwaga, ze tam masz
jedno zadanie (jedna karta sieciowa zwykle) wymagajace 300kb/s, a
tutaj kazde z zadan wymaga tych 300kb/s). poza tym akurat czas
dostepu w dyskach scsi nie wydaje sie byc razaco mniejszy niz w ide,
wiec cale twoje rozwazania sa guzik warte i niczego nie dowadza ;)

> PS. Jaki dysk ma 7 MILIbajtow/s :-)

po coz ta zlosliwosc? kazdy pisze jak uwaza, a osoby czepiajace sie
duzych liter, polskich znakow czy ortografii uwazam za upierdliwe i
niezbyt przystosowane do zycia we wspolczesnej sieci... poza tym moze
lepiej warto byloby sie przyczepic tej calej masy bezsensownych
listow, ktora mi osobiscie bardziej przeszkadza niz bledy w listach w
sytuacji gdy moge bez problemow domyslec sie o co chodzi...

karpio